Moderator: Moderatorer

#1011048
Slängde på dubbdäcken på XC70:n idag... Lite tidigt kanske, men jag kör inte så mycket med bilen, så det spelar ingen större roll om man tänker på onödigt slitage. Var ute och åkte i natt och det var -1,5°C i södra Tjockholm.
Tror att det blir svinmycket snö och kallt i år, hoppas det iaf så man har nån nytta av AWD! :lol:
#1011086
Idag blev det utvändig tvätt, ett lager Meguiars Ultimate Quik Wax, Endurance Tire Gel på däcken och Ultimate Protectant Dash & Trim på övriga utvändiga svarta detaljer :-)-)
Användarvisningsbild
av C.W.
#1011099
trevligt med paket
paket.gif
paket från JB
paket.gif (214.39 KiB) Visad 333 gånger
Men se vad som kom...5 km/tim extra!
Stag och Galler.gif
Allt i förpackningen
Stag och Galler.gif (345.72 KiB) Visad 337 gånger
Staget på plats
stag monterat.gif
behöll orginal skruvar
stag monterat.gif (332.7 KiB) Visad 340 gånger
Allt klart...15 min job
monterat o klart.gif
passande galler
monterat o klart.gif (346.07 KiB) Visad 330 gånger
Ja och sen blev det tvätt med Sonax Xtreme Shampoo, Polish med Turtle Perfect Finish och en Meguiars Ultimate Quik Wax

Måste beställa nya Vintersulor o fälgar också...livet är hårt
:)
#1011319
Idag blev det nya bromsskivor/handbromsbelägg/bromsbelägg/bromsok/bromsslangar bak båda sidor på V70in.
Häromveckan blev det nya fjädrar/stötdämpare/övre lagring/klapperstag/bromsskivor/bromsbelägg fram båda sidor :D

Har ibland tyckt att det låtit konstigt i bak spec när jag backat och handbromsen har knappt tagit, båda sidors handbromsbelägg hade lossnat :shock:
#1011404
Walkmann skrev:Monterat c-tec comfort indicator i grillen, vart grymt bra :-)-)
Sedan provade jag på gul toning på drl-ljusen, vart över förväntan så den får sitta kvar :P
Mysigt på bägge, ser gärna någon bild om möjligt :)
Användarvisningsbild
av P210
#1011409
Skaffat den en miniatyrkopia, dioder på rätt ställen i xenonljusen fram och till och med instrumentbelysning :P
Bild
Funderar på om det går mata den från 12V med omvandlare så kanske den får stå på instrumentpanelen som julgran nu i höstmörkret...
#1011413
Snygg! Mer bilder tack :-)
Användarvisningsbild
av P210
#1011455
Som vanligt bland modellbilar inte helt skalenlig/proportionelig men den har allt, R-design kjolpaket, dubbla utblås, detaljerad inredning, man ser mitthögtalaren (Premium Sound), RTI, skinn, fast ratten ser kantig ut - inte R-design :|
De har nog gjort som jag, folierat dimljussargarna lite!
Volvologgan har flyttat upp i rutan där bakrutetorkaren borde varit och motorbeteckningen är 2.0 C!
Bild
  • 1
  • 433
  • 434
  • 435
  • 436
  • 437
  • 1853

Jag lägger på skatten också i kal[…]

Vi som beställt nya XC60

Om du kör den på 0,65-0,7 med tomt batt[…]

På min hade ena kabeln till främre giva[…]

ECU:n ändrar kamaxelns läge i förh&[…]