Moderator: Moderatorer

#1165067
Ojjj! Jag skapade tråden för något år sedan och har inte varit så värst aktiv i den, men jag ser nu att andra varit rätt flitiga! Över 8000000 visningar och 7300 inlägg!
Kul!
#1165356
Inte ett skit då bilen står hemma i garaget ett halvt jordklot bort.

Men jag har noterat att Volvo inte är särskilt ovanligt bland de utländska märkena här i Japan. BMW och Mercedes leder föga förvånande men Volvo är vanligare än VW, Opel, fransmännen och italienarna tillsammans. Nästan första bilen jag såg utanför flygplatsen var en 245:a som såg nästan ny ut. Sen har det rullat på med alla åldrar.

Toyota dominerar så klart stort och jag har sett ett par av deras bränslecellsbilar. Diesel förekommer inte över huvud taget i personbilar vad jag sett/hört. Generellt väldigt tyst fordonsflotta här.
#1165483
SBergdahl skrev:Inte ett skit då bilen står hemma i garaget ett halvt jordklot bort.

Men jag har noterat att Volvo inte är särskilt ovanligt bland de utländska märkena här i Japan. BMW och Mercedes leder föga förvånande men Volvo är vanligare än VW, Opel, fransmännen och italienarna tillsammans. Nästan första bilen jag såg utanför flygplatsen var en 245:a som såg nästan ny ut. Sen har det rullat på med alla åldrar.

Toyota dominerar så klart stort och jag har sett ett par av deras bränslecellsbilar. Diesel förekommer inte över huvud taget i personbilar vad jag sett/hört. Generellt väldigt tyst fordonsflotta här.
Tänkte något liknande när jag var där förra månaden, men de har ju inte alltid samma möjlighet som oss att ha en "stor" Volvo som tar av deras dyra landmassa och har de det köper de väl antagligen en Lexus? :) Men ja de man ser är alla väl skötta, skam vore väl annat :)
IMG_0624.PNG
IMG_0624.PNG (769.12 KiB) Visad 7321 gånger
Åkte därefter vidare till bland annat till Dubai och hade jag bokat en businessbiljett via Emirates hade de kört mig "gratis" till mitt mål i staden i en V70
IMG_0625.JPG
IMG_0625.JPG (1.13 MiB) Visad 7309 gånger
Blir så klart glad med när man väl ser en Volvo utomlands, synd bara att de inte har volymerna som många andra ännu men framtiden ser ljus ut tycker jag
#1165507
TommyP86 skrev:En utvändig rekond. Tog en evighet...
Men bra blev det, satan så snyggt!
#1165511
grillchips skrev:
TommyP86 skrev:En utvändig rekond. Tog en evighet...
Men bra blev det, satan så snyggt!
Tackar! Var verkligen dags, 1,5 år sen sist.
Fick bli nya belägg bak samtidigt. Blir service den 24/4 med oljebyte i lådan också.
#1165626
jimlindeborg skrev:I helgen blev det en lätt polering med Meguiars Ultimate Polish och Paint Protect. Igår så dippades äntligen emblemen svarta igen. Krom är för gamla jänkare! :mrgreen:

Bild
Bild
Bild
Snyggt blev det med de dippade emblemen, diggar din v40 starkt. Undrar bara hur du polerar, kör du för hand eller maskin? Isåfall vilken maskin? Funderar nämligen på att köpa en bra och prisvärd polermaskin.
  • 1
  • 730
  • 731
  • 732
  • 733
  • 734
  • 1853

Både och iofs, men i det här fallet &au[…]

Öppna bilen

Nädå, inga risker. 2an kommer raka sp&a[…]

Nu har jag äntligen fått tillfälle[…]

Hej, Jag har en 07 -bifuel med samma fel. På[…]