Moderator: Moderatorer

#1179476
Ah.. och nu från datorn ser jag din signatur... :)
Den syndes inte via Tapatalk i mobilen.

Lång väntan! Du kommer att längta lite extra mycket till våren under nästa vinter! :D
#1179525
jfktech: Det var ingen tråkig beställning! Bortsett från leveranstiden förstås. :D Välkommen till forumet.


On topic:
Betty Blue fick arbeta lite igårkväll. En vän i nöd med vad som verkar vara havererad vattenpump. Under mina drygt 5 år med blåa faran så har jag använt dragkroken EN gång och även den gången var vid bogsering. Nåja, det är ju bra att ha eller något. :lol:
Kring midnatt rullar vi in till märkeshandlaren i hopp om att kunna ställa bilen på deras parkering sålänge, väl framme visar det sig att det är tänt i verkstaden och det är några enstaka personer inne och ute. Min vän går fram och pratar och det är mekarna som jobbar sent med vad som verkar vara lite egna projekt, efter lite diskussion så rullas bilen ner till parkeringen och de skriver in bilen och lämnar nycklar på en gång. Vid midnatt. :lol:
"Vi ringer imorgon!" Det är service!
#1179529
grillchips skrev:skriver in bilen och lämnar nycklar på en gång. Vid midnatt. :lol: "Vi ringer imorgon!" Det är service!
Se där ja, Mekaniker utan gränser? :-)-)
#1179530
Micce1980 skrev: Se där ja, Mekaniker utan gränser? :-)-)
Snudd på! :D
Inne i verkstaden stod det tydligen en 745 med en BMW-motor i. Så det var väl folk som tyckte om sitt jobb antar jag. :D
#1179540
Har äntligen fått på min grill som jag gjort utav den gamla originalgrillen. Jäkla jobb men blev mycket nöjd i slutet. Känns kul att ha något unikt :)
Fick lov att bli lite kreativ då man fick lov att flytta signalhornen, blev bra tillslut.
Bilagor
Tuta.png
Tuta.png (666.13 KiB) Visad 6760 gånger
Grill2.png
Grill2.png (857.12 KiB) Visad 6760 gånger
Bil.png
Bil.png (576.59 KiB) Visad 6763 gånger
#1179580
I dag blev det service på bilen. Eftersom den närmar sig 18000 mil blev det stor service. Hjälpaggregatsremmen var tydligen jobbig att byta på en 3.2-motor...
#1179639
Bytt slutrör till Volvo original med fyra utblås, Apple CarPlay, senaste versionen av Sensus mjukvaran samt det bästa av allt - Polestar optimering :-)
#1179680
Ska på en god väns bröllopsfest imorgon, kände att jag inte kan rulla dit i skitig bil.
Så sommarkvällen tillbringade jag i tvätthallen. För att tvätta bilen.
Och utanför tvätthallen. För att byta till nya hjulmuttrar, torka av bilen samt kolla däcktrycket. Tyckte att däcken känts väldigt mjuka på senare tid, så när jag ändå var på macken kollade jag, 2.2 bar i framdäcken. :shock: Om jag kollat rätt så ska jag ha omkring 3 bar iallafall, så jag hinkade i 2.9. Enorm skillnad!

#nofilters :lol:
Bild
#1179687
SWEiNSANE skrev:Bytt slutrör till Volvo original med fyra utblås, Apple CarPlay, senaste versionen av Sensus mjukvaran samt det bästa av allt - Polestar optimering :-)
Vart är bilderna? :D
grillchips skrev: #nofilters :lol:
...
Fin!
  • 1
  • 757
  • 758
  • 759
  • 760
  • 761
  • 1853

På min hade ena kabeln till främre giva[…]

Jag tror nog inte man skall stirra sig blind fr&[…]

ECU:n ändrar kamaxelns läge i förh&[…]

Det låter som ett rätt kul projekt att […]