Moderator: Moderatorer

#1179311
Beror väl på hur ens körmönster ser ut.. När jag veckopendlade kunde det gå 4 liter på de 50 milen enkel väg under saltslasksäsongen. Varje möte -> spola rutan. Annars var det hopplöst. S80:n var nog iofs rätt generös med vätskan med de tre munstyckena.

Jag är oftast rätt aktiv med spolarna i och för sig. Det kostar ju inget jämfört med vad att se dåligt genom en skitig ruta kan göra..
#1179319
Jag kör mkt motorväg och spolar rejält vid varenda kamikaze-insekt som splattar mot rutan. Är man snabb nog får man bort de flesta.

Sen går det väl åt nån liter per vecka för att irritera de som ligger för nära också.. Hahaha..
#1179415
Var på skadebesiktning idag. Fick ett regn med stenskott över bilen på motorvägen varav ett av dessa lyckades skapa en spricka i panoramaglaset.

Väldigt trevlig skaderådgivare på Bilia i Malmö. Nu blir det ny lack på fronten, ny vindruta och nytt panoramaglas :)
#1179446
C.W. skrev:Pratar vi om speciell sommarspolvätska eller är det den året runt som gäller?
Jag kör med samma, men blandar såklart olika. Köper Julas.. billigast och testvinnare.
http://www.jula.se/catalog/bil-och-gara ... ka-001039/

Men ska testa dom där biltema-tabletterna som det tipsades om här ovan.
#1179453
joel80 skrev:
C.W. skrev:Pratar vi om speciell sommarspolvätska eller är det den året runt som gäller?
Jag kör med samma, men blandar såklart olika. Köper Julas.. billigast och testvinnare.
http://www.jula.se/catalog/bil-och-gara ... ka-001039/

Men ska testa dom där biltema-tabletterna som det tipsades om här ovan.
Ja den var ju faktiskt ännu billigare än Biltemas koncentrat som jag kör med vintertid.

Tabletterna är kanske inte testvinnare men jag tycker de är fullt tillräckligt bra sommartid med bara kranvatten. Det går att trimma svagt blandad vinterspolarvätska med dem också. Praktiskt här i södra Sverige där en -10 blandning räcker hela vintern men blir lite väl utspädd för att göra rent bra.
#1179463
Jfktech
Grattis! :)
Vad är det du väntar på för bil då?
  • 1
  • 756
  • 757
  • 758
  • 759
  • 760
  • 1852
Service Renault Scenic 2003

Har nu "fått hem" bilen. Ser rikti[…]

Nytt avgasrör B234F

Var på Biltema och lämnade tillbaka all[…]

Överhettad passat b5

Du säger att du "kollade kylarvattnet&qu[…]

@lennarte , @Perra83 , Att det gör s&ari[…]