Moderator: Moderatorer

#891307
lite service multirem bytt olja oljefilter stift ngk. 2st små ruttna vaccum slangar på insug.
fått felkoder kollat på allt utom ecc fanns inga.
luftfilter.
kollat alla drivhjul på multiremmen.
kollat på startkransen.
inte idag men skitsamma bytt + kabelsko vid battrit den vart varm.
bytt matar kabel från + pol till huvud säkrings lådan vart varm i lådan.
mätt o kollat efter spännings fall i battri kablarna båda sidor godkänt eft åtgärder.
javisst fan glömde nytt battri med tom peng pung alltså.

har inte satt yxa i taket än :) .

hasse.
#891408
Beställt mer godis till 850n, i denna takt kommer jag vara pank om en vecka :roll:

Denna gång vart det sportluftfilter med avskärmning, emblem till grillen (ser så tomt ut utan) samt en massa oljepluggspackningar!
#891424
Planerat nästa års inköp till V50n, eller nästa tur ner till Jönköping Bildemo iallafall:
Ny passagerarstol, efter kattens olycka i sätet i... vintras? Så har jag trots byte av dyna+kudde inte heeelt blivit av med doften. Det luktar inget i bilen men sticker man ner huvudet bakom ryggstödet så doftar det en aning. Så en ny stol helt och hållet får det bli.
#891506
grillchips skrev:Planerat nästa års inköp till V50n, eller nästa tur ner till Jönköping Bildemo iallafall:
Ny passagerarstol, efter kattens olycka i sätet i... vintras? Så har jag trots byte av dyna+kudde inte heeelt blivit av med doften. Det luktar inget i bilen men sticker man ner huvudet bakom ryggstödet så doftar det en aning. Så en ny stol helt och hållet får det bli.
Prövat ångtvätt?
#891516
adrian: Faktiskt inte. Skulle nästan behöva köpa en då vi förmodligen behöver dra en vända eller fem med den i soffan nu när spädbarnstiden är över. Har prövat en hel del olika husmors-tips med olika vätskor, olika kemiska tvättar etc etc, bättre? Ja. Helt borta? Nä. Egentligen vill jag byta ut alla stolar till skinn men jag inbillar mig att våra inbyggda barnstolar i baksätet är bra i försäljningssyfte......
#891566
Besiktigtat min XC70 för en vecka till för 220 kr eftersom ingen verkstad lyckats släcka den intermittenta SRS-varningen och än mindre hitta felet, som datorn säger inte finns. Den har varit ur trafik någon dag. I övrigt är bilen just nu i toppskick och på 100-milatur. Bilen ska få uppleva ett släckförsök till under resan. Ska ställa av bilen igen nästa vecka och skicka in SRS-dosan till ODB Tuning. Ringde Volvia igen och de gillar att jag försöker ha bilen i trafik.
  • 1
  • 187
  • 188
  • 189
  • 190
  • 191
  • 1853

Skulle med 99.9% säkerhet säga att bile[…]

Det som hände tidigare står beskrive[…]

Hej! Jag har tid för omprogramering på […]

Tjo! Har gett mig på att byta kondensorn oc[…]