Moderator: Moderatorer

#1151603
Borstar.. Isch.. Nej jag kör själv. Själv med högtryck och svamp nån gång ibland och däremellan högtryck på sån där gör det själv-tvätt.. Då kan man gå på lite extra på ställena det behövs på.
#1151605
joel80 skrev:Borstar.. Isch.. Nej jag kör själv. Själv med högtryck och svamp nån gång ibland och däremellan högtryck på sån där gör det själv-tvätt.. Då kan man gå på lite extra på ställena det behövs på.
Jo att spendera två-tre polletter på en sån tvätt ger bättre resultat än maskinen oavsett program det tycker jag också. Kör mest biltvätten för att få lite underspolning några gånger under saltperioden.
#1151641
Ja, har funderat på det med, eftersom tvätten faktiskt tog resten av bilen rätt okej.
Får väl se om det går att köpa tvättpoletter med drivmedelskorten med eftersom jag är "låst"
till att betala på det sättet.
#1151663
Har du chip och typ visa kopplat till drivmedelskortet funkar det fint. Jag laddar ett tvättkort med typ 800kr per gång eller nått sånt.. Då blir det lite billigare också.. Att ladda med 800kr kostade 680kr... Eller om det var 640kr.
Då slipper man pilla med paletter också och "fyller på" tiden genom att bara hålla upp kortet mot dem där läsaren som sitter på sidan av "tvättväljaren".
#1151668
joel80 skrev:Har du chip och typ visa kopplat till drivmedelskortet funkar det fint. Jag laddar ett tvättkort med typ 800kr per gång eller nått sånt.. Då blir det lite billigare också.. Att ladda med 800kr kostade 680kr... Eller om det var 640kr.
Då slipper man pilla med paletter också och "fyller på" tiden genom att bara hålla upp kortet mot dem där läsaren som sitter på sidan av "tvättväljaren".
Går det en pollett varje gång du håller upp det då, typ?

Inte för att min maskin jag passerar hyfsat regelbundet har annat än polletter (6 för 100 har jag för mig, så jag gör av med typ 30-40 kr per snabb avspolning där.
#1151682
Ja precis.. man får två lampor tända.. Sen har dom gjort nån slags delay på 2-3 sekunder så man måste ta bort kortet och hålla upp igen för att det ska tändas fler lampor. (Så att man inte råkar få mer än man vill ha...) :D

Jag brukar kunna vara rätt grundlig med 3 "poletter".. vilket då är 60kr men närmre 50kr när man förbetalat.. :)
Senast idag var jag och spolade bort senaste dagarnas salt och slask.
#1151714
joel80 skrev:Har du chip och typ visa kopplat till drivmedelskortet funkar det fint. Jag laddar ett tvättkort med typ 800kr per gång eller nått sånt.. Då blir det lite billigare också.. Att ladda med 800kr kostade 680kr... Eller om det var 640kr.
Då slipper man pilla med paletter också och "fyller på" tiden genom att bara hålla upp kortet mot dem där läsaren som sitter på sidan av "tvättväljaren".

Nej, det är ju det som är lite problemet att inget av korten (har drivmedelskort på preem/okq8/circle k/shell) har chip.
Men de går att dra i vanlig maskin på respektive mack samt okq8kortet i kassan på lokala volvohandlaren som även har bilspa då (där jag tvättade)
Alla de andra korten nekades hos volvo, men det kan ju bero på att volvo ger rabatt på både tanka och okq8 så något sorts sammarbete finns ju där.

Vad det gäler tvättpoletter så har dock Circle K här i stan ett system där man köper ett kort som man laddar på, jag har ett sådant sedan
jag hade privat bil och det kortet borde jag kunna ladda på och i värsta fall ringer de väl upp från leasing firman och undrar vad det är för
värdekort jag har laddat på så får jag väl förklara att det är ett tvättkort för att kunna göra rent bakluckan med högtryck efter borstfritvätt.
Det går ju rätt fort att bara dra av luckan så ett laddat sådant kort med 500kr borde ju räcka ett bra tag.
#1151718
Ingår det tvätt i leasingavtalet?
Det där med skitig baklucka är det fler som drabbas av. Gick förbi en inhyd firmas bil utanför jobbet igår. En ren och fin XC70 men den var alldeles grå runt regskylten bak.
#1151729
Perra83 skrev:Ingår det tvätt i leasingavtalet?
Det där med skitig baklucka är det fler som drabbas av. Gick förbi en inhyd firmas bil utanför jobbet igår. En ren och fin XC70 men den var alldeles grå runt regskylten bak.
Japp, möjligt att det inte ingår i basutförandet av leasingavtalet, men då det är en förmånsbil så har företaget ett eget avtal där det
ingår biltvätt, spolarvätska, v/s däck, däckförvaring, besiktning, skifte av däck, service, reperationer, försäkring, skatt, hyrbil vid skador, vägavgifter/trängselavgifter/broavgifter, torkarblad, glödlampor, drivmedel för tjänstemil m.m.
Det är en rätt lång lista på vad som ingår faktiskt, men egntligen samma som det ingår på en "poolbil".
Företaget vill så klart inte att jag kör runt med en smutsig bil till kunder.

Dock ingår inte förkörningsböter, parkeringsavgifter (Fast i tjänsten ingår de så klart fast hanteras genom utlägg inom egna företaget),
självrisker (fast i tjänsten ingår det så klart, om jag i tjänst krockar så står ju företaget för detta, dock privat så får jag stå för det),
onormalt slitage, rekond (synd det :P )

Men det är rätt smutt faktiskt och en möjlighet att testa rund stadens tvättmöjligheter :D
  • 1
  • 700
  • 701
  • 702
  • 703
  • 704
  • 1853
Service Renault Scenic 2003

Det låter som ett rätt kul projekt att[…]

Försök nummer 1 avklarat. Gick inte som[…]

Ni som har koll, hur är läget? Så[…]

Öppna bilen

Nähä, testade nyss, och sån tur at[…]