Moderator: Moderatorer

#1045084
Hjälpte grannen att byta batteri i hennes V70 -01 9220mil.
Igår skulle hon åka och handla men bilen startade inte. Hon ringde och ja gick över och tog med MXS 10 och satte batteriet på laddning till idag. Batteriet hade varit dåligt tidigare så hon ville ha ett nytt.
955kr med min rabatt fick ja betala hos Volvo. 60Ah 520A.
Tanten ska sälja bilen och köpa en mindre. Hon fyller 84år i år.
#1045242
Ny motorkåpa, ny bakre lyddemper (avgas) på passasjersiden og nytt sidespeilhus på førersiden. Alt på garanti. :lol:
#1045606
Tvättade min XC70 och gjorde den fin. Men insåg att något smartskaft inte haft koll på var sin bil började och har skrapat i min bakre stötfångare! Synd att det resulterade i att min, två månader gamla, bil blivit repad i plasten. Det där hade inte ens synts på min gamla parksoffe-240...
Bilagor
TillRejmes.JPG
TillRejmes.JPG (34.32 KiB) Visad 17628 gånger
#1045614
Nurnoj skrev:Tvättade min XC70 och gjorde den fin. Men insåg att något smartskaft inte haft koll på var sin bil började och har skrapat i min bakre stötfångare! Synd att det resulterade i att min, två månader gamla, bil blivit repad i plasten. Det där hade inte ens synts på min gamla parksoffe-240...
Fy faan va trist med smitare!! Fattar folk inte att dom riskerar både körkort och feta böter? Eller är folk så säkra på att inte åka dit?
#1045662
Nurnoj skrev:Tvättade min XC70 och gjorde den fin. Men insåg att något smartskaft inte haft koll på var sin bil började och har skrapat i min bakre stötfångare! Synd att det resulterade i att min, två månader gamla, bil blivit repad i plasten. Det där hade inte ens synts på min gamla parksoffe-240...
Tur att det bara är plast där bak. Jobbigare när något måste lackas för att lyckas lacka i rätt nyans tycks inte vara lätt.
  • 1
  • 504
  • 505
  • 506
  • 507
  • 508
  • 1853
Öppna bilen

Lite lustigt, har precis samma problem nu när[…]

Kollat säkringarna under handskfacket? :[…]

Jag har fått samma problem med min XC70 fr&a[…]

Startmotor byte

Det är möjligt att dem gör, vill he[…]