Moderator: Moderatorer

#1235380
Perra83 skrev:
fjohan82 skrev:Hämtat bilen på verkstan. Oljudet när man svängde kom från fjäderbenslagringen på ena sidan fram.
Ny lagring och gummi botade det :-)-)
Hur känns det med lite sportigare chassisats?
Är riktigt nöjd. Den ligger som ett strykjärn och följer rattens rörelser direkt.
Det går att köra med betydligt högre hastighet och bara svänga. Tidigare hade bilen betydande karossrörelser och ville mest gå rakt fram vid mer forcerad körning.
Alla gillar inte den hårdare sättningen, men jag är som sagt mer än nöjd.
#1235402
fjohan82 skrev: Är riktigt nöjd. Den ligger som ett strykjärn och följer rattens rörelser direkt.
Det går att köra med betydligt högre hastighet och bara svänga. Tidigare hade bilen betydande karossrörelser och ville mest gå rakt fram vid mer forcerad körning.
Alla gillar inte den hårdare sättningen, men jag är som sagt mer än nöjd.
Härligt att höra. Hur mycket sänker den?
Minns att jag upplevde (och för fortfarande) samma när jag sänkte V50n, det blev som en helt annan bil. Fantastiskt mycket roligare att köra.
#1235428
grillchips skrev:
fjohan82 skrev: Är riktigt nöjd. Den ligger som ett strykjärn och följer rattens rörelser direkt.
Det går att köra med betydligt högre hastighet och bara svänga. Tidigare hade bilen betydande karossrörelser och ville mest gå rakt fram vid mer forcerad körning.
Alla gillar inte den hårdare sättningen, men jag är som sagt mer än nöjd.
Härligt att höra. Hur mycket sänker den?
Minns att jag upplevde (och för fortfarande) samma när jag sänkte V50n, det blev som en helt annan bil. Fantastiskt mycket roligare att köra.
Vet inte exakt, men det rör sig nog inte om så många millimeter. Tog några före/efterbilder men det är svårt att se skillnad på bild.
Det finns olika typer (som jag förstod det) beroende på bil: Tung/lätt fram och tung/lätt bak.
Min gick som tung fram/tung bak.
Tidigare var den irl synbart högre bak, men den har "rätat ut sig" och ser "mer korrekt" ut nu.
Jo, håller med, den är roligare att köra nu när man inte måste parera varje sväng. Tidigare tryckte karossen ihop standardfjädrar/dämpare, vilket gjorde att "allt" lutade i svängar...
#1235431
AndreasThn skrev:Beställt ett kit från Tershine för att testa på produkterna :)
Du kommer garanterat bli nöjd :-)-)
#1235554
grillchips skrev:Beställt spacers till V90n.. :oops: :D
Med alla vibrationsproblemen på V90, skulle jag inte rekommendera det. Visa det i alla fall inte för någon på verkstaden. Tala inte med dom om det ens. Om du skulle få en som har vibrationerna, så kommer dom garanterat att skylla det på att du haft spacers monterade.
Ett tips i all välmening. Estetiskt håller jag med om att det blir mycket snyggare med spacers.
#1235555
EbbevonVolvo skrev: Med alla vibrationsproblemen på V90, skulle jag inte rekommendera det. Visa det i alla fall inte för någon på verkstaden. Tala inte med dom om det ens. Om du skulle få en som har vibrationerna, så kommer dom garanterat att skylla det på att du haft spacers monterade.
Ett tips i all välmening. Estetiskt håller jag med om att det blir mycket snyggare med spacers.
Jag är 100% med på vad du menar och oavsett så är det en bra heads up. Jag är ruggigt nervös för vibrationsproblemen, så jag har min lilla checklista på saker att kolla vid leverans/närmsta tiden efter. De kommer heller inte monteras från start (har ju lovat sambon att inte göra något med bilen de första två åren :oops: ) så jag hoppas upptäcka eventuella brister innan jag börjar härja med kärran. :)
#1235574
Varit hos Skobes på 6.000 mil service. 8)
#1235583
AndreasThn skrev:
fjohan82 skrev:
AndreasThn skrev:Beställt ett kit från Tershine för att testa på produkterna :)
Du kommer garanterat bli nöjd :-)-)
Är väldigt förväntasfull, bara hört bra om produkterna :D
Beställde "glosspack maxi" kändes som det var lika bra 8)

Beställde från tershine i måndags och det var jäkla snabb leverans fick dagen därpå vid lunch tid. Ska bli spännande och se vad keramiska snabb skyddet gör. Har ju sett en del videos på bilar som har använt detta och glansen ser ju grym ut :D
  • 1
  • 883
  • 884
  • 885
  • 886
  • 887
  • 1855
Montera drag på v70 2002

Tack @Hasse53, jag får korrigera mig sjä[…]

Hej, Bestämde mig för att testa byta br[…]

Med de förutsättningar TS angett må[…]

Slang till byte av växellåds olja

Sinnessjukt pris på Volvo för en slangs[…]