Moderator: Moderatorer

#1162941
fjohan: Jag funderar på ifall GDS-hallen på OKQ8 i Vällingby inte har lift+tvätt i samma. Jag vet att det finns separerade också men tror fan jag har sett högtryck i samma bås.
#1162946
SebbeV70 skrev:Måste vara riktigt dåligt underhåll/service av liftarna isf. Skrämmande.

Tycker servicen är dålig här med. Just denna hall är nyligen renoverad. Hade inte vågat stå under annars.
Bra att det finns sånna som inte plockar bort utan underhåller istället.
grillchips skrev:fjohan: Jag funderar på ifall GDS-hallen på OKQ8 i Vällingby inte har lift+tvätt i samma. Jag vet att det finns separerade också men tror fan jag har sett högtryck i samma bås.
Tack för tipset, får undersöka det!
#1163001
grillchips skrev:fjohan: Jag funderar på ifall GDS-hallen på OKQ8 i Vällingby inte har lift+tvätt i samma. Jag vet att det finns separerade också men tror fan jag har sett högtryck i samma bås.
Har undersökt tipset. Dom har byggt om och även där är lyft och vatten åtskilda, dock finns det "tvättvagnar" för underredstvätt som man kopplar på högtrycken, precis som här i Nacka.
#1163015
Låter lite dumt.. Både att ta bort den och att inte använda den. Ju mer man ser bakåt desto bättre uppsikt och säkrare.
Har man bakrutetorkare ska den såklart användas så att sikten är bra. Stör mig på folk som åker runt i helt igengrodda bakrutetorkare trots möjlighet att rengöra under färd. :/

Skickat från min SM-G935F via Tapatalk
#1163017
Låter lite dumt.. Både att ta bort den och att inte använda den. Ju mer man ser bakåt desto bättre uppsikt och säkrare.
Har man bakrutetorkare ska den såklart användas så att sikten är bra. Stör mig på folk som åker runt i helt igengrodda bakrutetorkare trots möjlighet att rengöra under färd. :/

Skickat från min SM-G935F via Tapatalk
#1163018
joel80 skrev:Låter lite dumt.. Både att ta bort den och att inte använda den. Ju mer man ser bakåt desto bättre uppsikt och säkrare.
Har man bakrutetorkare ska den såklart användas så att sikten är bra. Stör mig på folk som åker runt i helt igengrodda bakrutetorkare trots möjlighet att rengöra under färd. :/

Skickat från min SM-G935F via Tapatalk
Medan man kör kan det kvitta tycker jag. Använder mest bakrutan när jag backar själv. Men då är den gött med torkaren om det är grisigt ute.


För min egen del har jag gjort 2/3-delar av stötdämparbyte fram idag. Resterande blir imorgon. De gamla var rejält slut så det blir intressant att se hur mycket skillnad jag märker sen.
#1163019
Fast det är ju den sämsta anledningen till att ha en torkare? Hur mycket ser Caddy/Transporter förare ut bakåt? Finns ju sidospeglar att kolla i. Dessutom är min ruta knappt skitig nån gång heller :roll:

Min bil, mitt val.
  • 1
  • 724
  • 725
  • 726
  • 727
  • 728
  • 1853
Startmotor byte

Hej. Skulle behöva lite hjälp med startm[…]

Ja, generellt sett kan det vara lättare at pr[…]

har du läst av elen till pedalen och inte upp[…]

Hade liknande på min för massa år[…]