Moderator: Moderatorer

#1184253
Finns en tråd här helt dedikerad till idiotin och problemen på E4an norr om Stockholm.. Så det är inte helt isolerat till södra sidan vill jag lova! ;)

http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... 8&t=131289
#1184384
Beställt lite prylar, bla polertrissor, för att kunna beta av lite på "att göra listan" under semestern...
#1184403
Kört hem nya pärlan :D Vilken kontrast. Med hemresa och lite åkande igår så hamnade vi på 102 mil. Då har tankmätaren fortfarande två streck kvar och färddatorn säger att räckvidden är ytterligare 31 mil. Hade fått tanka två gånger redan med gamla bilen :lol:

Passade på att stanna vid Höga kusten och slänga på lite instagram-filter också
Spoiler »
#1184534
SebSE skrev:
grillchips skrev:Ja jo, med vissa undantag. Numera verkar knappt Jönköping Bildemo få in bilar från P1-serien. Jag vet däremot att Sollentuna Bildemo haft P1-bilar inne förr, så omöjligt är det inte.
Såg förresten att Jönköping Bildemo fått in första XC90 på självplocken, det var inte mycket kvar i den. :lol:

Idag har jag rastat tutan friskt på bilen. Väldigt sällan jag kör på motorvägen söder om Stockholm men idag blev det så, och jag tutade nog mer på en 2mil sträcka än vad jag gjort under hela jävla året. Det blev tydligt varför trafikinfon i radion i 9/10 fall berättar om trafikolyckor på just södra sidan. Herrejävlar va många rövhattar det kör där.
Att pendla i Sthlm är ett äventyr nu när man ska hem på eftermiddagarna. Sommarbilarna är framme och därmed är det stopp i trafiken här och var med 20 år gamla skitbilar som rasat. Samma personer är även livsfarliga i trafiken då de kör bil 2 månader av 12 och därmed inte kan enkla saker som kolla döda vinkeln vid filbyten eller planera sin körning minsta lilla. (Rövhattarna har i 9 fall av 10 en gps mitt i vindrutan påslagen så man kan anta att de tittar mer på den än vägen)
Kan intyga, tutan går varm nu innan semestern, inte lätt att följa strecken.[youtube]
[/youtube]
https://youtu.be/uqOQ_gWkhvs
#1184542
Mackan: Det verkar nästan som att ju mindre bilen är desto svårare är det att få plats i sin fil. :lol:


On topic: Jag beställde hem den första prylen, till min bil, som jag inte ens köpt ännu. Så, det är ju inte min bil egentligen. Men jävligt snart förhoppningsvis.
#1184554
Sa någon smutsig bil? Kör en massa grusväg den här veckan och om högen på avgasröret är något att gå efter så har jag nog sand precis överallt där det går och lite till. Får sanera det nästa vecka.
Bilagor
IMG_20170710_155720424-2080x1170.jpg
IMG_20170710_155720424-2080x1170.jpg (778.67 KiB) Visad 7910 gånger
#1184565
På en vecka har bilen sagt till två gånger att jag ska kolla trycket i alla fyra däcken. Det har ja gjort men allt har varit okej. Åkte till Volvo idag och fick köra in direkt. Inga felkoder och lika tryck i alla däck. Fick en nyare mjukvara till BCM. Får se om det hjälper.
Justerat stereons EQ och det spelar på riktigt bra.

Kl 17:52 parkerade vi vid stadens hamburgarställe. Går in och beställer och sätter oss och väntar. Precis då åker en brandbil förbi med blåljus och sirener. Ytterligare en brandbil passerar medans vi väntar. På väg ut med käket kommer brandbil nummer 3. Tittar då mot väster i riktning mot RV50 och där stiger en kraftig rökpelar upp!! Hoppar in i bilen och åker en omväg på några hundra meter för att se om vi ser något av branden. Jo då där brinner det för fullt. Ett par lastbilar står i kö på RV50 i riktning mot Örebro. Vi åker hem för att inte stå ivägen.
Käkar upp maten och börja kolla några nättidningar. Kl 17:52 fick räddningstjänsten in larmet. Enligt VOC parkerade vi samma tid för att handla burgare. Minuterna innan passerade vi där olyckan skedde :shock:
Tyvärr omkom en 70 årig man i en frontalkrock :cry:
Användarvisningsbild
av SebSE
#1184567
mackan89 skrev:
SebSE skrev:
grillchips skrev:Ja jo, med vissa undantag. Numera verkar knappt Jönköping Bildemo få in bilar från P1-serien. Jag vet däremot att Sollentuna Bildemo haft P1-bilar inne förr, så omöjligt är det inte.
Såg förresten att Jönköping Bildemo fått in första XC90 på självplocken, det var inte mycket kvar i den. :lol:

Idag har jag rastat tutan friskt på bilen. Väldigt sällan jag kör på motorvägen söder om Stockholm men idag blev det så, och jag tutade nog mer på en 2mil sträcka än vad jag gjort under hela jävla året. Det blev tydligt varför trafikinfon i radion i 9/10 fall berättar om trafikolyckor på just södra sidan. Herrejävlar va många rövhattar det kör där.
Att pendla i Sthlm är ett äventyr nu när man ska hem på eftermiddagarna. Sommarbilarna är framme och därmed är det stopp i trafiken här och var med 20 år gamla skitbilar som rasat. Samma personer är även livsfarliga i trafiken då de kör bil 2 månader av 12 och därmed inte kan enkla saker som kolla döda vinkeln vid filbyten eller planera sin körning minsta lilla. (Rövhattarna har i 9 fall av 10 en gps mitt i vindrutan påslagen så man kan anta att de tittar mer på den än vägen)
Kan intyga, tutan går varm nu innan semestern, inte lätt att följa strecken.[youtube]
[/youtube]
https://youtu.be/uqOQ_gWkhvs
Jag har sett den där Toyotan med! Och tutat åt den.
Helt livsfarlig körning.

Nu vågar man knappt köra om när folk vinglar fram och tillbaka...

OT: var ut och invigde delbara draget. Väldigt smidigt att ha.
#1184658
Perra83 skrev:102 mil är skapliga trippen.
Vad har du upplevt som bra förutom förbrukningen och vad är mindre bra?
Det är svårt att hitta någonting negativt om jag jämför med bilarna vi går ifrån (V70 2.0F och Hynundai i30 tröttdiesel). Den är väldigt bekväm, ligger fint på vägen, pigg och responsiv i mitt tycke. Jag tycker att det är lite väl mycket vägljud, men det är Pirelli-däck på och jag har fått för mig att det är ett relativt vanligt klagomål. Den ljusa inredningen är läcker men jag inser att det inte kommer vara praktiskt i längden. Iallafall inte på golv och i lastutrymmet. Jag vet heller inte om det är jag som letar fel på bilen men jag har känt vissa tendenser till ryckig gång. Har ju läst lite om det på VEA-bilarna. Men då vi har nybilsgaranti är jag inte orolig.

----

Jag har nu även varit förbi Volvo och aktiverat VOC, där blev jag lite snopen. Jag trodde att det 4-åriga VOC-abbet följer med bilen så att jag bara skulle behöva ändra namn på det, så döm av min förvåning när jag fick höra att jag var tvungen att betala för ett år eftersom det "var som ett ägarbyte". Följer det alltså inte med bilen utan första ägaren? På Min Volvo står det dock att det går ut 2020-04, dvs fyra år efter första registreringsdatum.

Bad även om kostnadsförslag för service och landade på 443kr/månad. Dvs ca 5300 per år. Det som skulle ingå var då tre servicar:

Tillfälle 1: Volvo Originalservice Underhåll, bränslefilter, luftfilter motor
Tillfälle 2: Volvo Originalservice Bas
Tillfälle 3: Volvo Originalservice Underhåll, Bränslefilter, Luftfilter motor

Jag vet inte riktigt, tycker det låter dyrt? Eller?
  • 1
  • 770
  • 771
  • 772
  • 773
  • 774
  • 1853

Jag lägger på skatten också i kal[…]

Vi som beställt nya XC60

Om du kör den på 0,65-0,7 med tomt batt[…]

På min hade ena kabeln till främre giva[…]

ECU:n ändrar kamaxelns läge i förh&[…]