Moderator: Moderatorer

#1173286
Fixat en annan och bredare parkeringsplats. :wink:
#1173321
Slängde på sommarsulor på volvon igår. Helt nya Goodyear efficientgrip performance. Tog idag bilen på en 30 mil lång tur och så fint och mjukt den går jämfört med i30 :oops:

Men det blir antagligen att försöka sälja den framåt sommaren. Det är för höga bränsle- och servicekostnader helt enkelt :(
#1173502
Henkan skrev:Idag har bilen varit hos Volvo och fått ny programvara till "radion", jag får hoppas att TuneIn är lite mindre segt framöver. Även draget fick sin programvara.
Har märkt att tunein (och alla andra appar) är beroende av hastigheten på internet. Detta eftersom apparna körs "live" över internet och är inte installerade som en applikation på bilen. Det inbyggda 3g-modemet är ju inte jättehett. Har kopplat ett 4g-modem via usb och sedan till bilens wifi istället. Går snabbare än 3g men inte i raketfart ändå..

Säg gärna till om du fick snabbare fart på apparna efter uppdateringen :)
#1173804
danielh1025 skrev:
Henkan skrev:Idag har bilen varit hos Volvo och fått ny programvara till "radion", jag får hoppas att TuneIn är lite mindre segt framöver. Även draget fick sin programvara.
Har märkt att tunein (och alla andra appar) är beroende av hastigheten på internet. Detta eftersom apparna körs "live" över internet och är inte installerade som en applikation på bilen. Det inbyggda 3g-modemet är ju inte jättehett. Har kopplat ett 4g-modem via usb och sedan till bilens wifi istället. Går snabbare än 3g men inte i raketfart ändå..

Säg gärna till om du fick snabbare fart på apparna efter uppdateringen :)
Visserligen har det bara gått ett par dagar sen uppdateringen men jag tycker att det blivit klart bättre. TuneIn funkar bättre, det går snabbare att byta kanal, den tappar inte kontakten alls på de ställen den gjort det varje dag på väg till/från jobbet. Jag har tidigare testat att dela ut mobilens internetanslutning och även testat en 4G-router men det har laggat på samma platser ändå.

Tyvärr vet jag inte vad uppdateringen heter eller version på den. Det står inget på arbetsordern heller.

Bilen är en S60 2017 om någon undrar.

Edit:
VO 31268488 heter uppgraderingen
#1173842
*puh* Om man tror det är en bra idé att byta spakställ direkt efter jobb för att man behöver bilen imorgon, tänk om :) Nej då men det hade varit skönare att ha helgen på sig att pula med det såhär i efterhand. Men resultatet lät inte vänta på sig, vilken skillnad både i skönhet och känsla, känns bättre mellan växlarna och så får man ju geartronicen (+ & -) på rätt sida.

Kom över en R-Design så den passar bra in med ratten i samma skinn samt att sömmen på damasken eller "skinnpungen" som sambon envisas med att kalla den smälter bra in i bilens klädsel. Den kom från en XC70 med bara en 2000 mil på mätaren och såg så ny ut som en begagnad del kan göra.
IMG_1362.JPG
IMG_1362.JPG (453 KiB) Visad 6674 gånger
IMG_1363.JPG
IMG_1363.JPG (443.63 KiB) Visad 6656 gånger
Och så vart den snyggt belyst med :mrgreen:
IMG_1369.JPG
IMG_1369.JPG (915.4 KiB) Visad 6668 gånger
Mitt i stöket vill man ibland ge upp men rätt snart finner man mer energi och delarna flyger på plats och snart har man plockat undan verktygen med :-)-)


Provkörningen gick som väntat bra så bilen fick sig en snabb tvätt och Meguiars snabbvax som tack för att den står ut med mig :lol:
Bilagor
IMG_1357.JPG
IMG_1357.JPG (1.43 MiB) Visad 6686 gånger
  • 1
  • 745
  • 746
  • 747
  • 748
  • 749
  • 1852

Hur som, börjar fundera på om man ska[…]

Seagrave

Tjena! Går det att limma eller täta m[…]

Felmonterade däck

Jag bytte däck för sisådär 1 […]