Moderator: Moderatorer

#1190360
Hämtat ut den högra delen till det nya lastgolvet. Med sub monterad så får man ett lastgolv som är ~2cm högre än det vanliga, jag hade bara den vänstra delen. 297kr för den högra delen. Det verkar som att ju större delar man köper, desto billigare är de. En skruv tar de ju 2 miljoner för.
#1190621
Gedo skrev:Jag beställde remmar för säkring av last i min bil så vårt bagage på semester inte längre ständigt glider (http://www.sortimo.se/produkter/lastsaekring/). Jag är rädd att det kan genomföras efter en nödbroms skada.
+1, lägg gärna upp några bilder med, man är ju prylsäkerhetsnörd ju ;) (se min lösning två sidor bakåt)
#1190767
Det går bra nu. Onsdag kväll larmade bilen om lågt lufttryck vänster fram. Vi fyllde på lite luft och kalibrerade om. Inget ytterligare gnäll. Torsdag morgon åker jag på ett ärende till Vilhelmina (23 mil från Umeå). Fyra mil från målet så larmar den igen för samma däck. Hade inte märkt något nämnvärt med köregenskaperna och däcket såg inte direkt platt ut så jag fortsatte (även om jag hade hoppats hitta en mack). Väl framme kontrollerade däcktrycket som visade sig ha gått ner med 0,6 sedan kvällen innan. Fyllde upp däcket och utförde mitt ärende.

Svängde därefter in på däckmetropolen i Vilhelmina. Däcket krängdes av och en skada hittades, men det skulle inte vara några problem att laga. Skönt tyckte jag. Visade sig dock att efter att lagningen var klar så läckte det fortfarande ut luft och däckmannen kunde inte hitta vart det kom ifrån. Så det gick inte att laga. Han lyckades dock hitta ett begagnat Continental som han slängde på fälgen innan han insåg att det var fel dimension. Jag blev mer och mer stressad då jag skulle vidare och göra ett till ärende i Storuman en timme bort och sen ytterligare tre timmars resa hem.

Av med däcket igen, och letade vidare efter ett beggat i rätt storlek. Fanns inte. "Du åker på att köpa nytt däck" sa han. "k*k" tänke jag... det som fanns var ett Sailun. Fick pröjsa 1050 för hela kalaset vilket känns OK med tanke på arbetet som lades ner, men förjäkligt med tanke på däckmärket och att ett Pirelli som jag tidigare har kostar liknande på nätet. Hade jag haft ett reservhjul hade jag nog bytt till det och beställt ett nytt likadant väl hemma. Blir till att försöka skaffa reserv tror jag. Alternativet igår antar jag hade varit Volvo assistans, men tror inte det hade blivit så mycket smidigare. På det här sättet kom jag iaf vidare.

Får väl se hur vi gör med bastard-däcket till nästa säsong. Känns bara fel att köra tre Pirelli och ett Sailun. Kanske får satsa på att använda det som ursäkt för nya däck och fälg ;)
#1191050
Gjort min bil en tjänst genom att komma hem från Spanien (och allt på vägen dit/hem) och låta den vila i garaget.
Totalt blev det nästan exakt 850 mil, med många intryck av både bil och allt runt omkring.
IMAG3261~2.jpg
IMAG3261~2.jpg (1.3 MiB) Visad 8482 gånger
Senast redigerad av 1 fjohan82, redigerad totalt 0 gånger.
#1191099
fjohan82 skrev:Gjort min bil en tjänst genom att komma hem från Spanien (och allt på vägen dit/hem) och låta den vila i garaget.
Totalt blev det nästan exakt 850 mil, med många intryck av både bil och allt runt omkring.
850 mil!!! Hur länge har ni då varit iväg? Då måste ni ha kört igenom alla länder i hela Europa!!
  • 1
  • 784
  • 785
  • 786
  • 787
  • 788
  • 1853
EGR kylare 2,0 D

Programmerar bort skiten. Blir billigare och du sl[…]

Jag förstår, en del saker går ju […]

Röret är rätt lätt att ta loss[…]

Hej Bilens motorlampa började lysa gult f&oum[…]