Moderator: Moderatorer

#1145935
Ja, jag har skottat av huven och satt i laddaren på min XC70. Måste ju se till att batteriet inte fryser. Kanske ska jag flytta den om några dagar, någon meter. Jag väntar på att bilens dator ska bestämma sig för att bilen är hel. Den har stått snart ett år nu, jag startar den ibland, så det borde rassla till när som helst i de thailändska instrumenten och SRS-lampan. Min V70 har stått ännu längre. Den franska styrningen rostade inifrån. Den bilen kommer jag inte ens in i trots att jag kopplar på ström och allt och har dragit extra kablar för att kunna ladda batteriet utifrån. Borde inte ha låst bilen. Härliga bilar är det, de stunder de fungerar som bilar. Lite trist är det ändå att auktoriserade verkstäder går bet på att laga bilarna utan att byta hela bilarna. Det blir tydligen billigare med en ny bil än att laga ett glapp i en lödning nånstans. Mina två japanska 4wd-bilar å andra sidan har två tilltalande kvaliteter: de fungerar och är enkla att laga om något mot förmodan skulle gå sönder. Den ena har gått strax 50000 mil och jag kommer inte över 15000 kr i reparationer inkl byte av dämpare och sånt sen bilen var ny. Den har aldrig varit på service, körs varje dag och serviceboken är blank.
Så vad jag har gjort för min Volvo idag är att jag har tagit till sopen och laddar.
#1146039
Bytt plats på mina xenonlampor för att säkerställa att det faktiskt är lampan som börjar sjunga på sista versen. Har fortfarande inte tagit tag i den höga bränsleförbrukningen..
#1146543
Tvättat och gjort helgfin...
.... och äntligen bytt ut innerbelysningens stenåldersglödlampor.. :idea:
#1146619
Bytte nål å munstycke på min pierburg 175 cd b230 motor. den gick bra men har börjat dricka lite för mycket.

Slängde dit å grovjustera så tomgång vart hyffsat nära 900 varm, å nu fick den nog 36.2hk extra vol:-)

Enda är att den vart lite ojämn på tomgången som ja inte fick till ordentligt, men dom ska hoppa lite annars äre ingen riktig volvo ;)
#1146833
EbbevonVolvo skrev:
joel80 skrev:Hade vår T4F inne för den åtgärden för ett par veckor sen..
Märker du någon skillnad, längre uppvärmningsform eller något annat?
Missade din fråga så svarar såhär typ en vecka efter. :)

Nej jag har inte märkt någon skillnad. Vare sig i uppvärmning, förbrukning eller nått annat.
#1146838
Dagens händelse, monterat tillbaka tankluckan efter att några klåpare velat slanga :p Dock saknades ingen etanol enligt tankmätaren åtminstone, men klart besviken på hur lätt det verkar vara att komma in till tanken, inga märken på tankluckan, och tydligen inte larmat heller :/
  • 1
  • 694
  • 695
  • 696
  • 697
  • 698
  • 1852

Att ladda från motorn lönar sig inte, f[…]

Hur som, börjar fundera på om man ska[…]

Seagrave

Tjena! Går det att limma eller täta m[…]