Moderator: Moderatorer

#1182726
Försökt att åtgärda två av tre tvåor från besiktningen. Huven gick inte att öppna när jag kom till besiktningen så bara där sket det sig. På höger lås så har vajern hoppat ur. Sedan så blev det nedslag på strålkastarna och för att åtgärda det behövs motorhuven öppnas. Hur det nu ska gå till Knas knas. Men igår dammsög och torkade jag i kupén på bilen :D Då blev det fröjd i själen.
#1182731
fjohan82 skrev:Spolat av bilen, 200 mil sen sist... :roll:
Har även testat Glympse, verkar funka hyfsat...
Körde Glympse för 6-7 år sen men gick över till Waze som jag nog anser är rätt överlägset där.
Men Glympse kanske blivit bättre sen dess...?
#1182732
joel80 skrev:
fjohan82 skrev:Spolat av bilen, 200 mil sen sist... :roll:
Har även testat Glympse, verkar funka hyfsat...
Körde Glympse för 6-7 år sen men gick över till Waze som jag nog anser är rätt överlägset där.
Okej, Waze blir jag dock inte klok på. Det rapporteras galna felaktigheter om trafikstörningar i den appen, därför ruttnande jag på den... :roll: Det var mest möjligheten att kunna skicka min position jag vill komma åt. Det verkar funka hyfsat...

Just det, jag har beställt ett Made by Sweden-emblem idag också. Inte 100% identiskt med de som sitter på vissa Volvo utomlands, men ska ändå bli intressant att se kvalitén, om det är värt att montera...
#1182749
Måste säga att Google mapps slår allt. Körde ochså tidigare med waze me tröttnade på allt ser där som folk rapporterade.


Mapps är ju mer uppdaterat än allt annat.
#1182751
Maps tar längre tid på sig än Waze med uppdateringar. Och saknar jag nått i Waze går jag in och fixar det själv. Avstängningar och sånt funkar också mkt bättre i Waze.. Maps har ju ingen koll på det alla känns det som. Sen är det ju Maps som äger Waze.. Men jag vet inte hur mkt data dom delar...
#1182837
Så kan det va. Har väl haft tur de gånger jag är i Stockholm att mapps varit uppdaterat då. Tycker om enkelheten i att googla fram ett företag el adress och sedan är det bara att klicka på åk så drar kartan igång.
#1183136
Kikat på en nyare. Jag och sambon provkörde idag en Mercedes A-klass, V40 D3 automat och sen en V60 D4 AWD Ocean Race med Polestar. Samtliga var ju lite mer att gasa med än min V70 :lol:

Vi gillade V60 D4 och spanar mer på det, även om den vi körde idag kändes lite väl dyr med sina 278000.
#1183449
V50 2,0d, olja, oljefilter, luftfilter, kupéfilter samt bränslefilter bytt. Var en del luftbubblor jämfört med noll luftbubblor efter. Tänkte först att det inte fanns någon diesel i ledningarna :???: men motorn var igång 8)
  • 1
  • 766
  • 767
  • 768
  • 769
  • 770
  • 1852
Vindrutespolning

Bytte spolarpump få nu fungerar det igen👍

Oljud under bilen

Blir tokig på den här biljäveln, h[…]

Försök nummer 1 avklarat. Gick inte som […]

Volvo 960 dricker mycket

Hej, jag har volvo 960 2.5L automat. Den dricker d[…]