Moderator: Moderatorer

#1096170
Trist, men tjejen borde borde få en ärlighetsmedalj av någon. Det finns hopp för delar av mänskligheten.
#1096191
Ja, trist att få bilen skrapad men fy så skönt att hon tog sitt ansvar! En likasinnad kan få skrapa min front lite, den skulle må bra av en omlack. :D
#1096193
grillchips skrev:Ja, trist att få bilen skrapad men fy så skönt att hon tog sitt ansvar! En likasinnad kan få skrapa min front lite, den skulle må bra av en omlack. :D
Ja ibland kan det ju va bra... Men i mitt fall fanns inga deffekter i baken så hade gärna haft det ogjort men som sagt, hon tog sitt ansvar & var sjukt ledsen när jag ringde & sa förlåt ett flertal gånger... kunde liksom inte bli arg även om det såklart kom några svordomar direkt när jag såg det. Det är trots allt bara materiella ting även om man tar hand om kärran som om det vore flickvän nr ett :wink:

Lite pinsamt att den nu var smutsig på bilderna då jag säger att den tas om hand... haha... men den hade stått på en grusparkering hela dagen.

Var & snackade med skadeverkstaden & dom besiktigar skadan när den är inne på service nästa onsd så slipper man åka dit i onödan... skönt med en hjälpsam verkstad som tänker på kunden :-)-)
#1096332
Lilltjejen kastade en 2cm sten upp i luften och ner på huven :( Så idag blev det inspektion och lite rädsla för bilen. Och lite förklaringskäll såklart. 2,5år gammal så det är ju fullt förståligt såklart :) tyngdlagen och rädd om bilar skiter hon i änsålänge :P
#1096360
Klädseltvättat hela bilen efter en incident med en läckande ölburk. Läckaget var iofs ganska väl avgränsat men ska det ändå städas är det lika bra att passa på.

De öldrabbade ställena ska få sig en omgång till imorgon med en dos ättika. Misstänker att dynan döljer mer lukt..
#1096487
Tvättade sambons syrras V70 T4 R-Design ut och invändigt igår. För att ha sportchassi och 18" hjul var den inte alls sportig. 7100mil på mätaren kanske gör sitt.
V60 är ofantligt mycket trevligare bil.
#1096508
Perra83: Provkörde svärfars V70 T6 AWD Summum med FOUR-C häromveckan, inte kört den innan så jag testade mig fram lite. Visst var det drag i den men trots sport-mode så vaggade den fram och tillbaka på vägen, upplevde faktiskt ingen större skillnad på sport och comfort. Möjligt att växlarna och gasen betedde sig annorlunda men hur den betedde sig på vägen var identisk. Väldigt besviken såsett men högst avundsjuk på motorn.
#1096538
Varit på Volvo och köpt ett lackstift... Var på långtur igår och låg oljegrus på hela vägen mellan Katrineholm och Norrköping så har räknat till minst 3 st stenskott i fronten och ett antal små i rutan. :evil:
#1096539
Surt :( Var ett helsike när dom gjorde i ordning 55:an också, då åkte all trafik via "oss" på 216, och vägverket tyckte oljegrus var en bra lösning när alla stressade ska ta den vägen istället.

Kan tänka mig att det är en del extra trafik på 55:an nu efter olyckorna på E4:an, så dom tycker väl det är en bra lösning igen :p
#1096547
grillchips skrev:Perra83: Provkörde svärfars V70 T6 AWD Summum med FOUR-C häromveckan, inte kört den innan så jag testade mig fram lite. Visst var det drag i den men trots sport-mode så vaggade den fram och tillbaka på vägen, upplevde faktiskt ingen större skillnad på sport och comfort. Möjligt att växlarna och gasen betedde sig annorlunda men hur den betedde sig på vägen var identisk. Väldigt besviken såsett men högst avundsjuk på motorn.
Det är nog bara att inse att det är en gammal modell. Jag hoppas och tror att de nya stora modellerna beter sig bättre. En stor motor kompenserar inte ett gungigt chassi.
Tror nu inte att ja vill provköra en Polestar för då blir R-Design chassit tråkigt....
  • 1
  • 602
  • 603
  • 604
  • 605
  • 606
  • 1855

Vad gäller igentligen, försökte l&[…]

D4 balansaxlar

Bra fråga, säkert någon hä[…]

Troligtvis de som är dyrast och har stör[…]

Får hoppas batterierna håller lä[…]