Moderator: Moderatorer

#1231409
Håller på att byta fönsterhiss-kasett på C70:n, beställde en komplett sådan i tisdags från England, tog tre dagar tills den landade på hemorten, sedan tog det fem dagars rast/vila på lokala posten tills jag började eftersöka paketet och fick hämta det själv :evil:
PostNord...

Mike
#1231796
Spolat av bilen, fyllt på spolarvätska och monterat en nyinköpt dashcam.
Det blev en Garmin 55, verkar fungera helt okej.
#1231833
Vad trevligt :) Vi blir fler och fler med dashcam! Jag valde att montera en fram och en i bakrutan, lika stor chans att bli påkörd bakifrån om inte större. Sen blev det nya bromsok, skivor, klossar, backar och slangar runt om. Känns riktigt bra. Lackade oken och sadlarna svart så det blir fint och lätttvättat. Kopplade och monterade även mina nya reg plåtshållare fram och bak med kamera med led belysning samt 2sr radar på båda så visas exakt avstånd till fram/bakomvarande föremål. Blev såklart nya reg plåtar till de nya hållarna så det är fint och snyggt :) En riktigt produktiv dag, skönt när man får gjort sina projekt som man funderar länge på.
Bilagor
IMG-20180210-WA0004.jpeg
IMG-20180210-WA0004.jpeg (1.19 MiB) Visad 7337 gånger
IMG-20180210-WA0008.jpeg
IMG-20180210-WA0008.jpeg (1.12 MiB) Visad 7335 gånger
#1231844
2ägaren skrev:Vad trevligt :) Vi blir fler och fler med dashcam! Jag valde att montera en fram och en i bakrutan, lika stor chans att bli påkörd bakifrån om inte större.
Jag hade en i min gamla bil också, men den har passerat bäst-före-datumet.
Denna kan man koppla trådlöst mot mobilen, känns som en vetenskap att förstå sig på... :roll:
Jo påkörning bakifrån är inte ovanligt, men till 99% är det den bakomvarande som får stå för kalaset per automatik. Förra helgen höll jag på att frontalkrocka, så jag tyckte att nu var det lixom dags med en ny kamera.
Användarvisningsbild
av SebSE
#1231908
fjohan82 skrev:
2ägaren skrev:Vad trevligt :) Vi blir fler och fler med dashcam! Jag valde att montera en fram och en i bakrutan, lika stor chans att bli påkörd bakifrån om inte större.
Jag hade en i min gamla bil också, men den har passerat bäst-före-datumet.
Denna kan man koppla trådlöst mot mobilen, känns som en vetenskap att förstå sig på... :roll:
Jo påkörning bakifrån är inte ovanligt, men till 99% är det den bakomvarande som får stå för kalaset per automatik. Förra helgen höll jag på att frontalkrocka, så jag tyckte att nu var det lixom dags med en ny kamera.
Pratade om detta med vänner senast i veckan. Som en del kör i trafiken är det snart ett måste även i Sverige. Iaf om man kör i Sthlm.

De som kastar sig in framför eller fil-vinglar kan ju bli svårare att bevisa att man har rätt mot.
Kanske ska påpeka att i de fall jag varit nära olyckor senaste året har det alltid varit Taxi inblandade.... Ska det inte vara svårt att få taxikort?
#1231911
fjohan82 skrev:Spolat av bilen, fyllt på spolarvätska och monterat en nyinköpt dashcam.
Det blev en Garmin 55, verkar fungera helt okej.
Tror du vi kan få se en liten bild på hur du monterade den? :wink:
#1231983
Perra83 skrev:
fjohan82 skrev:Spolat av bilen, fyllt på spolarvätska och monterat en nyinköpt dashcam.
Det blev en Garmin 55, verkar fungera helt okej.
Tror du vi kan få se en liten bild på hur du monterade den? :wink:
Absolut, det kan fixas! Lite provisoriskt dock, men men... 8)
#1232000
Färdigställde bytet av fönsterhiss-kassett på C70:n idag, sicket mickel! :D
C70 coupe och cabriolet mer eller mindre handbyggdes i Uddevalla, och det märks minsann! Inte att kvalite'n på något sätt är sämre, men att bara flytta över en del från en bil till en annan, nej minsann, så enkelt är det inte!
Tog mig flera timmar av justerande med mellanlägg mellan glas och kassett, justerande i längd- och höjdled, anligg av rutan i överkant fram och bakkant mot gummilisten, samt stopphöjd i dörren fram och bakkant och anpassning mot backspegelkassetten.
Jag har som tur är tålamod när det gäller meckande med hobbybilar, då är det oftast bara roligt, hade det varit brukisen vete attan!!

Mike
#1232001
fjohan82 skrev:
2ägaren skrev:Vad trevligt :) Vi blir fler och fler med dashcam! Jag valde att montera en fram och en i bakrutan, lika stor chans att bli påkörd bakifrån om inte större.
Jag hade en i min gamla bil också, men den har passerat bäst-före-datumet.
Denna kan man koppla trådlöst mot mobilen, känns som en vetenskap att förstå sig på... :roll:
Jo påkörning bakifrån är inte ovanligt, men till 99% är det den bakomvarande som får stå för kalaset per automatik. Förra helgen höll jag på att frontalkrocka, så jag tyckte att nu var det lixom dags med en ny kamera.
Visst är det så med påkörning bakifrån rent lagligt. Men ifall personen väljer att sticka så har jag gärna allt på film. Sedan kostade mina enheter bara 350kr styck så det spelar in med såklart. Även dessa med trådlöst bild live och nedladdning till mobil eller dator om man vill titta på det :)
Användarvisningsbild
av SvenB
#1232003
SebSE skrev: Ska det inte vara svårt att få taxikort?
Det var förr det. Då behövde man trafikkort, med både teori och uppkörning. Nu är det huvudsakligen lokalkännedom Men där får inte kraven vara för hårda, då kallas det rasism. Proven får inte vara så svåra att förstå att invandare, med lite sämre förståelse i svenska språket, diskrimineras. ??:-/
  • 1
  • 872
  • 873
  • 874
  • 875
  • 876
  • 1853

Ny tråd här: https://www.jagrullar.se/[…]

Hej, Har en Volvo V70 från 2016 i vilken f[…]

Tack för info! Ska beställa nån ve[…]

Startbatteri

Tack för info, sitter agm i, rejmes hade n&ar[…]