Moderator: Moderatorer

#1231064
Knäckte visst batteriet i kylan och ett konstant körande med dieselvärmare ( det var iaf vad meken påstod ) 22månader höll det, in till Volvo och kasta i ett nytt, nu är det varmt igen.
#1231075
Fisch skrev:Kört 1000 mil med cross countryn. Har börjat få ett skorrande ljud från högersida vid tvära vänstersvängar i låg fart tex parkeringar. Någon mer som fått detta?
Jag hade det förra vintern.. inte säkert att det är samma sak såklart, men den gången var det en liten sten som fastnad på insidan av bomsskölden! Fick bort den med en lång skruvmejsel och lite skakande på skölden.

Hördes mest vid sväng, men kunde också börja låta i låg fart på parkeringar.. folk stirrade!
#1231211
Derank skrev:Knäckte visst batteriet i kylan och ett konstant körande med dieselvärmare ( det var iaf vad meken påstod ) 22månader höll det, in till Volvo och kasta i ett nytt, nu är det varmt igen.
Misstänker att det är samma för mig. Kör dieselvärmaren nästan konstant pga den rådande kylan och har blivit tvunget att ladda batteriet nu två nätter irad för att det har varit helt dött efter värmaren.
#1231212
joel80 skrev:
Fisch skrev:Kört 1000 mil med cross countryn. Har börjat få ett skorrande ljud från högersida vid tvära vänstersvängar i låg fart tex parkeringar. Någon mer som fått detta?
Jag hade det förra vintern.. inte säkert att det är samma sak såklart, men den gången var det en liten sten som fastnad på insidan av bomsskölden! Fick bort den med en lång skruvmejsel och lite skakande på skölden.

Hördes mest vid sväng, men kunde också börja låta i låg fart på parkeringar.. folk stirrade!
Det är inte den typen av ljud. Detta är mer lågfrekvent. V90 är förövrigt rätt bra på att samla på sig sten på det viset. Har nog haft sten mellan skivan och skölden 4 gånger på 1000 mil.
#1231217
Rastat V60in på oplogade vägar. Man skojar inte bort hur tråkig en fwd + automat med elektronisk handbroms är I snö haha

Tycker dock Volvos DSTC (iallafall med automat, ej provat manuell) fungerar riktigt bra. Märker inte när antispinn jobbar, utan allt går mjukt och fint med konstant liite hjulspinn. Är bara till att hålla full gas uppför branta backar så lägger den sig på 2-2500 varv tills man är uppe och den börjar greppa igen. Antispinn i VAG är ju hemska

Bokat besiktning till V40in också, besiktades utanför perioden i september förra åket pga påställning. Ska bli skönt att slippa besiktningsperioder. :)

Skickat från min Galaxy S8+ via Tapatalk
#1231359
Inte idag och inte en Volvo, men igår bytte vi batteriet på sonens Golf -01
2 ggr nu på kort tid var bilen helt död i kylan vi haft, och det visade sig att batteriet som satt i var tillverkat vecka 45 2001.
Tycker faktiskt att det var helt otroligt att ett batteri har fungerat så länge, framför allt när bilen ytterst sällan gått längre sträckor senaste åren.
#1231361
Äntligen lyckats montera de Sportpedaler jag köpte från JB :lol: Sedan har jag börjat titta efter textilmattor inför sommaren.
#1231403
SvenB skrev:Äntligen lyckats montera de Sportpedaler jag köpte från JB :lol: Sedan har jag börjat titta efter textilmattor inför sommaren.
Köpte på hova.com

Bra pris på mattor. Ok kvalisort och billig/snabb frakt.
#1231406
Fått hem textilmattor till 960:n, beställde igår eftermiddag på Hova och hämtade dem på utlämningsstället idag! :D
Makalöst snabb leverans och förstås en godisbit i paketet med hälsning från den som packat! Man blir glad av sånt, och mattorna är riktigt snygga, kommer att passa bra till våren.

Mike
  • 1
  • 871
  • 872
  • 873
  • 874
  • 875
  • 1853

Jag lägger på skatten också i kal[…]

Vi som beställt nya XC60

Om du kör den på 0,65-0,7 med tomt batt[…]

På min hade ena kabeln till främre giva[…]

ECU:n ändrar kamaxelns läge i förh&[…]