Moderator: Moderatorer

#1577007
Larslars skrev:
kievY skrev: ons 24 apr 2024, 07:09 Monterade in en CarPlay box i bilen. Känns ovant att ha Google Maps samt waze och vad man vill ha på skärmen sådär :-) IMG_1508.jpegIMG_1509.jpeg
Fräckt :-)
vad använde du för CarPlay?
kopplar du telefonen med kabel eller via Blåtand?
Köpte en box från Aliexpress men finns på andra ställen, kopplar in i befintlig utrustning. Telefonen kopplas in via BT eller USB. Ville inte ha en extra skärm eller göra någon påverkan på själva inredningen.
#1577024
Min gamla 745 -90 behöver en del kärlek. Så idag fixade jag jordpunkten på höger A-stolpe och bytte en gasfjäder till bakluckan. Får se om det löste en del märkliga elektriska problem med vindrutetorkare mm.
#1577141
Hamnat i världens undergång. Ullared en fredag eftermiddag och lönehelg........
Och fått anmodan om besiktning på Subarun. Den är ju nästan ny. 3000 mil slog den över till på vägen hit. 745-an ska besiktigas på måndag (eller tisdag), körförbud på onsdag.
#1577162
Världens undergång va ordet. Det började redan i torsdags när jag skulle ner på stan och handla. Så brutalt mycket bilar på parkeringen. Inne i affären va det så mycket folk så jag undrade om folk inte hade några jobb. Hmmm de va löningsdag....
Sen idag hämtar jag sambon efter jobbet. Åker och parkerar bilen och går upp mot favvo restaurangen och det är ju fullt.... löningshelg :mad: Vi åkte ut till Behrn arena istället. I fredags förra veckan var det betydligt lugnare.
Bättre väder nu till veckan så jag kan få vara ute och tvätta bilen. Service 8/5. Dämparna till bagageluckan låter illa. Det får dom ta på garantin, bilen är ju inte ens två år.
#1577172
@lennarte,
@Perra83,

Att det gör sådan skillnad, man har ju inte mer pengar att spendera då än helgen innan tänker jag. Har två gånger åkt till Ikea förra året, båda lördagar. Undrade om det alltid va så mycket folk där men antagligen inte då jag inte tänkte på att det va just lönehelg. Undviker det om möjligt numera.

Hur som, börjar fundera på om man ska beställa hem olja och filter och byta som jag brukar mellan servicarna
#1577206
Fyllt tanken på Ingo som har nedsatt pris i helgen. Kör oftast på B0 men det finns inte där jag är nu.
Diesel för 17,29 och 95 för 18,09. :-)
#1577223
Älvsjö skrev: lör 27 apr 2024, 12:51 Hämtat nya dörrsidor till 850T, men en liten fråga... Min varvar 3000 varv vid 120Kmh. ska det vara så??
3000 rpm vid 120 km/h låter normalt. Dom varvar så mycket. 160 blås på trean vid varvstopp, 220 på fyran vill jag minnas.
Lite skillnad mot dagens 8-stegs automater som ger 1200 rpm vid 90.
#1577224
Micce1980 skrev: lör 27 apr 2024, 07:03 Hur som, börjar fundera på om man ska beställa hem olja och filter och byta som jag brukar mellan servicarna
Lätt värt skulle jag säga. Jag gjorde det några gånger förr när macken hade en lyft och en oljeuppsamlare. Tusan så smidigt det var. Det känns väldigt ovärt att betala en verkstad när man ser vad olja och filter kostar.
#1577227
Micce1980 skrev: lör 27 apr 2024, 07:03 Hur som, börjar fundera på om man ska beställa hem olja och filter och byta som jag brukar mellan servicarna
Hojta till om du hittar något ställe med bra pris på oljan.
Ofta kan man hitta det men nu känns det svårare än på länge, hittade ett ställe i Tyskland men då åt frakten upp det lägre priset på oljan.
  • 1
  • 1850
  • 1851
  • 1852
  • 1853
  • 1854
  • 1855
XC60 T8 recharge -19

Hej Vi funderar på o ev skaffa en XC 60 T8 […]

Sett till alla mått kommer det att fungera f[…]

KLONK

Hade en V60 D4 AWD MY13 som betedde sig likadant, […]

Bytte ett hjullager på min v70n. Jag har […]