Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av fisse
#1193786
Ja igår blev jag "klar" med bilen. Den sista månaden har jag bytt, höger länkarm, hjullager, spindelled och drivknut. Vänster har fått ny spindelled också.
Toppackning blev bytt i dagarna, nya tändstift, olja och filter, kupéfilter, bättre begagnat expansionskärl med ny fin kylarvätska.

Generator fixad med ny laddregulator och nytt frihjul. Så förhoppningsvis rullar den ett tag till...

Nu är det "bara" vänster länkarm och ett nytt avgassystem som behövs. Men det får banne mig vänta! Lite trött på att meka nu!
#1193928
Besiktigat med blanka papper efter ett års stillastående, bytt blinkers och sidomarkeringslykta. Har även dammsugit invändigt, tvättat den och lagt på regnavvisande medel från biltema. Satte även i en diod, blev kritvitt, var rädd för blåstick. BildBildBild

Skickat från min Galaxy S8+ via Tapatalk
#1194191
En välförtjänt tvätt. Passade även på att undersöka visslandet från högersidan, höger bakhjul som verkar rulla lite trögt. Felsökning fortsätter...

Men! Nu är speglarna på plats och här är lite oredigerade bilder för de nyfikna. Ska se om jag kan fixa lite mer till ikväll.
Bild
Bild
Bild
#1194212
grillchips skrev:En välförtjänt tvätt. Passade även på att undersöka visslandet från högersidan, höger bakhjul som verkar rulla lite trögt. Felsökning fortsätter...

Men! Nu är speglarna på plats och här är lite oredigerade bilder för de nyfikna. Ska se om jag kan fixa lite mer till ikväll.
Bild
Bild
Bild
Nice! Vill gärna se en bild med blinkers tänd också Bild

Skickat från min Galaxy S8+ via Tapatalk
#1194352
grillchips skrev:En välförtjänt tvätt. Passade även på att undersöka visslandet från högersidan, höger bakhjul som verkar rulla lite trögt. Felsökning fortsätter...

Men! Nu är speglarna på plats och här är lite oredigerade bilder för de nyfikna. Ska se om jag kan fixa lite mer till ikväll.
Bild
Bild
Bild
Riktigt snyggt :-)-)
#1194359
grillchips: All cred till dig en av de bästa sakerna du gjort sedan r-design paketet, är sjukt imponerad (W)

Har du hunnit prova de i trafik och hur de känns att titta i?

Fungerar allt?

:-)-)
#1194390
svergie2: Ska försöka fixa! :)
walkmann: Tack! :D
Micce: Jag måste nog hålla med dig där, efter r-designkittet så är det nog det jag är mest nöjd över. Extra kul när det är så få P1-bilar som har denna mod dessutom. ;) Har provat allt som går att prova med speglarna och allt lirar precis som innan.
Det största bekymret rent elektriskt var på förarspegeln som har temp-sensorn. På gamla spegeln så var det en svart och en vit kabel, på nya spegeln så var båda svarta. 50/50 med andra ord (eller om det inte spelade någon roll kanske..), men det satt på första försöket. Personen som tipsade mig om modden slapp kontaktbyte och hade bra verktyg från start och gjorde bytet på 20min per sida enligt honom själv.
Jag fick ju lite mer på mitt bord med ett smått skadat hus, spegelkåpor som skulle dippas och kontakter som skulle bytas ut - men det var värt varje sekund. Pangnöjd! :lol:
Nu ska jag fortsätta redigera bilder och försöka göra en liten sammanfattning av processen.

Edit: Hur de är i trafiken i övrigt? Alldeles lagom skulle jag säga! De är en aning högre än standardspeglarna och formen är ju därför lite annorlunda, däremot så gör det att jag faktiskt ser mer på sidorna nu så det är bara positivt i min bok.
#1194425
Ja, riktigt imponerade! Ska du byta till LED i blinkers fram och bak så att du har det runt om eller? Har för mig att biltema har dioder med inbyggda motstånd, så det ska bara vara att stoppa i vad jag förstår :)

Skickat från min Galaxy S8+ via Tapatalk
Användarvisningsbild
av Jefe
#1194640
Tvättat av bilen och gjort ren den lite inuti efter sommarens utflykter.

Bild
  • 1
  • 791
  • 792
  • 793
  • 794
  • 795
  • 1862

5W40 lite tjockare, och ACEA C3 olja är lite […]

Hann inte byta innan halvljuset höger fram f&[…]

Amerikanskt som i Tesla kanske? :-) Ska man k&ou[…]

Det är en termistor. Alltså ett motst&a[…]