Volvo XC40 (18-), C40 (22-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1239348
Ska den vara fyrhjulsdriven så funkar det inte. Det är VW Passat GTE som just nu säljs för 410' inklusive kampanjpaket.

Fyrhjulsdriven är väl bara Outlander PHEV och Lexus som är? Förutom V60 D6 och T5TE men dessa säljs ju inte längre.
#1239352
Lövet skrev:Ska den vara fyrhjulsdriven så funkar det inte. Det är VW Passat GTE som just nu säljs för 410' inklusive kampanjpaket.

Fyrhjulsdriven är väl bara Outlander PHEV och Lexus som är? Förutom V60 D6 och T5TE men dessa säljs ju inte längre.
Ja, som tvåhjulsdriven har den ett bra pris. Nu tror jag han går på en Pissat diesel.
#1239354
Innan Bonus/Malus skulle jag också gått på den. Oerhört bra priser just nu. Passat R-line 240hk GTS kostar 351' utan ramavtal. Eller Arteon R-line 190 4M kampanj för 354'. Motsvarande Volvo känns 150k dyrare just nu...
#1249768
Har T8an börjat byggas för XC40?
Verkar som de kom upp någon form av hybrid på Instagram för XC40 eftersom den har kristall växelspaken
IMG_1766.JPG
IMG_1766.JPG (101.75 KiB) Visad 1809 gånger

Skickat från min iPhone med Tapatalk
#1249772
Alltså, XC40 Inscription får kristallknoppen.
T8 är inte aktuell för XC40 plattform, men däremot T5 Twin Engine
Senast redigerad av 1 W.A.P.E., redigerad totalt 0 gånger.
#1251519
Undra hur det kommer sig att XC40 Inscription (oavsett drivlina) får Orrefors-knoppen när den annars är exklusiv för hybriderna i 90-serien. Jag tror att det finns en del som gärna hade valt till den om de hade kunnat, exempelvis jag med min V90 T5. Undra om den går att eftermontera? ;)
#1251559
grillchips skrev:Undra hur det kommer sig att XC40 Inscription (oavsett drivlina) får Orrefors-knoppen när den annars är exklusiv för hybriderna i 90-serien. Jag tror att det finns en del som gärna hade valt till den om de hade kunnat, exempelvis jag med min V90 T5. Undra om den går att eftermontera? ;)
I alla XC40 med automatlåda och i övriga modeller med T8 så fungerar växelspaken med "shift by wire", det finns alltså ingen mekanisk koppling mellan spak och låda. Så det är en väldigt annorlunda spak vilket i princip gör det omöjligt att byta till en Orrefors i en bil med mekanisk spak.

Skickat från min ZTE A2017G via Tapatalk

Jag har svårt att hålla med om att e[…]

V70 startar inte (klickar)

Har fått hem en v70 d4 2011 som inte vill so[…]

Weber 32dir på en b20

Denna motorn är en utbytesmotor från vo[…]

Ny krängningshämmare och länkar bak[…]