Volvo XC40 (18-), C40 (22-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1239335
Bara och vänta och hoppas .
Volvo är lite på efterkälken just nu då de valde fel strategi för några år sen och avstod från el ..
Kanske som Ericsson som styrdes av tekniker och inte förstod var en kund var för nåt då kom Apple och sopade mobilmarknaden
Jag ser fram mot en liten Volvo Crossover typ XC40 med bensin och 30 mil el till folkpris där driversupportpaket är standard
Om man inte kommer med sånt närmaste 2 åren blir VOLVO frånåkt 2020 av asiaterna på samma sätt som Nokia sveptes ut av Apple :D
Reklam för egen sajt ej ok
#1239337
VIlka av de konventionella tillverkarna har kommit längre? Förutom att VW har lyckats få in en stark hybrid i tjänstebilssegmentet för 399' så kan jag inte se någon annan. BMW är bakom, samma sak med Mercedes och Audi. Volvo har ju i alla fall en vettig hybrid i backlogg, varken X-serien eller Tiguan finns som hybridalternativ och inget är på gång i närtid.

Tesla är något annat och de tjänar inga pengar överhuvudtaget kan ju vara värt att tänka på. En XC40 med 30 mils räckvidd och eldrift skulle kosta 700.000kr icke att förglömma.
#1239338
Lövet skrev:VIlka av de konventionella tillverkarna har kommit längre? Förutom att VW har lyckats få in en stark hybrid i tjänstebilssegmentet så kan jag inte se någon annan. BMW är bakom, samma sak med Mercedes och Audi. Volvo har ju i alla fall en vettig hybrid i backlogg, varken X-serien eller Tiguan finns som hybridalternativ och inget är på gång i närtid.

Tesla är något annat och de tjänar inga pengar överhuvudtaget kan ju vara värt att tänka på. En XC40 med 30 mils räckvidd och eldrift skulle kosta 700.000kr icke att förglömma.
Kia Optima plyg-in-hybrid tycker jag verkar vara relativt populär, ser sånna dagligen.
Inte lika många som GTE dock, men ändå...
http://www.kia.com/se/nya-bilar/nya-opt ... d/upptack/
#1239344
Helt klart. Glömde den. Säger väl en del om varumärkets styrka :wink: Kia Niro finns ju också för den delen. Samt Ioniq och Outlander.
Men inga av dem har 30 mils räckvidd och folkhemspris direkt.
#1239345
Lövet skrev:....Förutom att VW har lyckats få in en stark hybrid i tjänstebilssegmentet för 399' .....
Vilken tänker du på då?. Min bror letar tjänstebil och envisas med att ha en hybrid. Ska vara fyrhjulsdriven.
#1239348
Ska den vara fyrhjulsdriven så funkar det inte. Det är VW Passat GTE som just nu säljs för 410' inklusive kampanjpaket.

Fyrhjulsdriven är väl bara Outlander PHEV och Lexus som är? Förutom V60 D6 och T5TE men dessa säljs ju inte längre.
#1239352
Lövet skrev:Ska den vara fyrhjulsdriven så funkar det inte. Det är VW Passat GTE som just nu säljs för 410' inklusive kampanjpaket.

Fyrhjulsdriven är väl bara Outlander PHEV och Lexus som är? Förutom V60 D6 och T5TE men dessa säljs ju inte längre.
Ja, som tvåhjulsdriven har den ett bra pris. Nu tror jag han går på en Pissat diesel.
#1239354
Innan Bonus/Malus skulle jag också gått på den. Oerhört bra priser just nu. Passat R-line 240hk GTS kostar 351' utan ramavtal. Eller Arteon R-line 190 4M kampanj för 354'. Motsvarande Volvo känns 150k dyrare just nu...
#1249768
Har T8an börjat byggas för XC40?
Verkar som de kom upp någon form av hybrid på Instagram för XC40 eftersom den har kristall växelspaken
IMG_1766.JPG
IMG_1766.JPG (101.75 KiB) Visad 1812 gånger

Skickat från min iPhone med Tapatalk

Tja, Är väll en enkel fråga egent[…]

XC70 - S80 och XC90 i ett?

Sitter ju backkamera i vilken V70/XC70 som hels[…]

Tack för ett utförligt svar Lennart! S&a[…]

Fattar inte riktigt detta. Alla av nya generatione[…]