Volvo XC40 (18-), C40 (22-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av lv455
#1228817
Är det någon som haft tillfälle att lyssna på Premium Sound-ljudet i XC40'n? Hur låter det?

Själv tycker jag att B&W-systemet i S90/V90 låter grymt bra och att min egen V60 (Premium) låter halvbra (trots dämpning av dörrarna). En XC40 kunde helt klart vara intressant men då vill jag gärna att det innebär en uppgradering av ljudet jämfört med vad jag har idag.
#1228954
Ja det stör mig lite att inte XC40 har B&W ljudet. Men sub och rätt många högtalare borde ge ett okej ljud. Volvo har säkert läst allt som skrivits här om försämringen av PS ljudet.
Nu är jag kanske ingen köpare av XC40 men i alla fall. Nya V60 är (tror jag) mer intressant. Insidan i 90 och 60-serien tilltalar mig mer. Vi får se.
#1228966
Jag lyssnade en hel del på det nu i helgen då vi körde runt i XC40 i Madrid :-)
Detta HK system skall absolut inte jämföras med det som sitter i V40 , detta är faktiskt mycket nära B&W i de större bilarna. Bilen är dessutom tyst i sig så det fungerar bra. Inga högtalare i dörrarna fram och ger vibrationer heller utan allt sitter i brädan.

/Thomas
#1229011
Ok, intressant, jag tycker att min V60 och kompisens V40 (också premium) inte skilde sig åt speciellt mycket så då borde XC40'n innebära ett rejält lyft.

Det ska bli intressant att se vad CEVT stoppar in i ljudväg i kusinen Lynk 01.
Funk skrev:Jag lyssnade en hel del på det nu i helgen då vi körde runt i XC40 i Madrid :-)
Detta HK system skall absolut inte jämföras med det som sitter i V40 , detta är faktiskt mycket nära B&W i de större bilarna. Bilen är dessutom tyst i sig så det fungerar bra. Inga högtalare i dörrarna fram och ger vibrationer heller utan allt sitter i brädan.
#1229045
Nu kör de ju 7.1 i xc40in Quantum nånting 3d bla bla processat ljud, stark emot alla dessa processade ljud, ,men jag får väl ta och lyssna på detta ochså.
#1229110
Derank skrev:Nu kör de ju 7.1 i xc40in Quantum nånting 3d bla bla processat ljud, stark emot alla dessa processade ljud, ,men jag får väl ta och lyssna på detta ochså.
Även jag är lite av en tvåkanalspurist så jag förstår vad du menar, men det är faktiskt inte så illa trots alla digitala tricks.. ;-)


/Thomas
#1229285
Jag hade PS i min V40 och det går inte att jämföra, i XC40 är det riktigt bra det lilla jag lyssnat. Återstår att se hur det tystar vägljudet i sommar när man rullar på autobahn med 20”...

Man kan halvera priset helt enkelt genom att s&a[…]

V70 startar inte (klickar)

Har fått hem en v70 d4 2011 som inte vill so[…]

Weber 32dir på en b20

Denna motorn är en utbytesmotor från vo[…]

Ny krängningshämmare och länkar bak[…]