Volvo XC40 (18-), C40 (22-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Persvante
#1228603
Fundering, om man abonnerar på t.ex en XC40 i 24 eller 36 månader, finns det någon milbegränsning/år som det gör på privatleasing?
Ser inte nånstans i reklamen att det t.ex är 1500 mil/år.
Användarvisningsbild
av volvobrasse
#1228633
Persvante skrev:Fundering, om man abonnerar på t.ex en XC40 i 24 eller 36 månader, finns det någon milbegränsning/år som det gör på privatleasing?
Ser inte nånstans i reklamen att det t.ex är 1500 mil/år.
Helt ärligt flrsöker jag förstå varför man ska betala mer och välja Care by Volvo än ett banklån alt leasing. Det verkar klart vara det dyraste alternativet. Men jag kanske har missat ngt.
av s0ho
#1228645
Persvante skrev:Fundering, om man abonnerar på t.ex en XC40 i 24 eller 36 månader, finns det någon milbegränsning/år som det gör på privatleasing?
Ser inte nånstans i reklamen att det t.ex är 1500 mil/år.
Går du in på Care by Volvo och sedan bygger bilen på "Anpassa/Starta abonnemang så ser du tydligt att 1500mil/år är standard. Drar du i reglaget för mil så går månadskostnaden upp precis som vid leasing.

Tyvärr verkar Care by Volvo ha blivit ännu dyrare efter lanseringen av fler motoralternativ. Byggde ihop en fin Momentum intro för 6900kr månaden och samma bil kostar nu 7600 i månaden. Alldeles för dyrt i min mening när allt du får extra i princip är försäkring (i mitt fall ca 400kr/månad) samt ett års extra nybilsgaranti.
Vill man privatleasa samma bil kan man dessutom pruta vilket inte går på Care by Volvo. Jag fick ca 6% utan att fråga om det på första offert hos återfärsäljare

Det är inte reglervententilen på AC som[…]

Leasing bildäck

Jag och min sambo har leasat bil och lämnad[…]

Vi som beställt nya XC60

Man kan ju ladda batterierna när man kö[…]

Löjliga priser XC70

40tkr är inte mycket att leva på f&ou[…]