Volvo XC40 (18-), C40 (22-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Lövet
#1230079
Vad det står som listpris är rätt ointressant. Inga bilar rullar ut ur hallen för de priserna. Offert mot offert är det enda vettiga att jämföra. Förvånar inte mig i alla fall att XC40 kommer vara relativt dyr under sitt första år. Är alla Volvo. Sen kommer kampanjerna...
Användarvisningsbild
av fjohan82
#1230096
Var och kikade på en röd XC40 tidigare i vecka.
Fin bil? Javisst! (Det är ju alla nya bilar)
Wow-känsla? Nej, inte direkt.
Aktuellt med köp? Knappast!
av Kingcool
#1230199
Calva14 skrev: Jag har beställt en T5 extra allt och betalar efter rabatt 514 typ med vinterdäck. Samma paket och motor på en 60 har alltså listpriset på över 700k. Även med rabatt så blir det en hyfsad skillnad.
Samma paket och motor på en 60a blir över 700k? :roll:
Om man väljer T5 AWD, PRO på alla paket 22" sommardäck, 18" vinterdäck, max på praktiskt taget allt annat på en 60a så kommer jag inte ens upp i 700k. Och då har 60an flera tillval som kostar multum (22" däcken kostar 30k extra, B&W för över 30k extra, aktivt chassi är 15-16k dyrare osv) som jag tagit med, som inte 40an har..
av dfa
#1230253
Hehe, "Extra allt" är ett mindset och har inte med faktisk utrustning att göra :lol:

Sjäv väljer jag ofta "snålast i stan" specen, vilket ibland har inneburit Manuell/Kinetic/Solid lack + lyxen då som är VOC :D
av Calva14
#1230359
Kingcool skrev:
Calva14 skrev: Jag har beställt en T5 extra allt och betalar efter rabatt 514 typ med vinterdäck. Samma paket och motor på en 60 har alltså listpriset på över 700k. Även med rabatt så blir det en hyfsad skillnad.
Samma paket och motor på en 60a blir över 700k? :roll:
Om man väljer T5 AWD, PRO på alla paket 22" sommardäck, 18" vinterdäck, max på praktiskt taget allt annat på en 60a så kommer jag inte ens upp i 700k. Och då har 60an flera tillval som kostar multum (22" däcken kostar 30k extra, B&W för över 30k extra, aktivt chassi är 15-16k dyrare osv) som jag tagit med, som inte 40an har..
Riktigt, därför tog jag det som går att få i 40, alltså inte 22”, aktivt chassi. Jag tog dock b&w så visit, där skiljer typ 18k men i övrigt alltså samma utrustning.
av Kingcool
#1230543
Calva14 skrev:
Kingcool skrev:
Calva14 skrev: Jag har beställt en T5 extra allt och betalar efter rabatt 514 typ med vinterdäck. Samma paket och motor på en 60 har alltså listpriset på över 700k. Även med rabatt så blir det en hyfsad skillnad.
Samma paket och motor på en 60a blir över 700k? :roll:
Om man väljer T5 AWD, PRO på alla paket 22" sommardäck, 18" vinterdäck, max på praktiskt taget allt annat på en 60a så kommer jag inte ens upp i 700k. Och då har 60an flera tillval som kostar multum (22" däcken kostar 30k extra, B&W för över 30k extra, aktivt chassi är 15-16k dyrare osv) som jag tagit med, som inte 40an har..
Riktigt, därför tog jag det som går att få i 40, alltså inte 22”, aktivt chassi. Jag tog dock b&w så visit, där skiljer typ 18k men i övrigt alltså samma utrustning.
Och då kommer du omöjligt upp i 700k för en xc60.
Användarvisningsbild
av fjohan82
#1230765
Gjorde ett nytt försök idag att börja gilla denna bil.
1cm mellan tak och huvud och höger knä nästan mot startknappen...
Bak är knapparna för sätesvärme nästan nere på golvet och hela känslan, både bak och fram skriker "Du är instängd!".
Plus dock för riktiga nackstöd, en växelväljare likt T8 och mer plats för benen bak än XC60. Det sista har kanske med framstolarnas utformning att göra, vad vet jag.
av titanum
#1230789
fjohan82 skrev:Gjorde ett nytt försök idag att börja gilla denna bil.
1cm mellan tak och huvud och höger knä nästan mot startknappen...
Bak är knapparna för sätesvärme nästan nere på golvet och hela känslan, både bak och fram skriker "Du är instängd!".
Plus dock för riktiga nackstöd, en växelväljare likt T8 och mer plats för benen bak än XC60. Det sista har kanske med framstolarnas utformning att göra, vad vet jag.
Ja jag har också släppt tankarna på XC40.
- För trång känsla fram
- Snikna dörrsidor och mattor
- Väldigt upprätt sittvinkel i baksätet
- ..och sist men inte minst den fantasifulla prissättningen!
Användarvisningsbild
av EbbevonVolvo
#1231230
fjohan82 skrev:..................... mer plats för benen bak än XC60. Det sista har kanske med framstolarnas utformning att göra, vad vet jag.
Jag ställde in stolen som jag brukar sitta i min XC60. Sedan försökte jag sätta mig bakom förarstolen. Jag fick knappt in fötter och ben. Så jag tycker att den var mycket trängre än XC60 bak. Är du säker på att du satte dig i en XC40? :lol: :lol:
Användarvisningsbild
av grillchips
#1231245
Ja jag funderar om baksätet också. Såhär såg det ut när jag satt i baksätet på XC40, stolen framför var en bit bak men inte supermycket, notera också att jag "bara" är 175cm lång.
Jag skulle kalla baksätet för litet, utan tvekan.Bild

Vet ej om fler haft detta men höjdjusteringsm[…]

Candid connections: Platform for casual relationsh[…]

Den heter startspärr ibland också. Sitt[…]

Har en dansk V60 MY2020 Early. Skrev därf[…]