Volvo XC40 (18-), C40 (22-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Persvante
#1227359
Har nu sett bilen på Bilia Västerås och det är positiva intryck för mig, en sån blir det nog vad det lider?

Man satt bra fram medan och att sitta "bakom sig själv" var inget problem, det enda jag hittade som störde lite var att sittdynan sitter rätt lågt, borde höjas några centimeter, men då tappar man väl takhöjd? Även insteget i baksätet var lite knölig, men det går.

Bagagerummet var tillräckligt stort för mig och det var ett ganska stort utrymme för förvaring under golvet.

Den ljusblå färgen med vitt tak var ganska fin, men jag skulle inte välja den, däremot gärna den blonda inredningen.

Får väl vänta lite till demo-bilarna kommer och provköra då, sen får man vänta på D3 eller D3 AWD, beror lite på vilken automatlåda som sitter i D3, man är ju lite bortskämd med min nuvarande bil med 8-växlar. Anar att D3 kommer att ha den 6-stegade?
Användarvisningsbild
av W.A.P.E.
#1227372
Här är lite prel info från Frankrike, D3 + D3 AWD får 8-steg

Bild

Bild

Bild
av Persvante
#1227555
En annan sak som var bra med bagaget, det var att det verkade väldigt lättlastat, det var ingen stötfångare som stack ut från bilen som det brukar vara.
Användarvisningsbild
av W.A.P.E.
#1227592
Den är ju helt klart mer praktisk än en V40 :)
Bara den är lika kul att köra nu...
av Mccartney
#1229794
Såg den i bilhallen häromdagen. Har haft in tankarna att köpa en xc40 men köpet föll på en v60cc istället. Klart priset skulle skilja på 100.000kr med samma utrustning.

Fronten är snygg pö xc40 men bakdelen ser lite billig ut. Inuti så har de nog sparat in mycket jämfört med xc60.
Användarvisningsbild
av Derank
#1229796
Tycker priset är på tok för högt, kollegan var inne förra helgen på Bilbolaget och fick offert på en XC60 och en XC40, skillde 24k! finns ju inte på världskartan då att jag skulle köpa en XC40.

XC60in ser ljusår bättre ut.
av ForceWalker
#1229804
Derank skrev:Tycker priset är på tok för högt, kollegan var inne förra helgen på Bilbolaget och fick offert på en XC60 och en XC40, skillde 24k! finns ju inte på världskartan då att jag skulle köpa en XC40.

XC60in ser ljusår bättre ut.
Hur i hela friden kan det göra det?
Då antar jag det var intromodellen av XC40.

En XC60 inscription börjar på 432 000kr en XC40 Inscription 350 000.
R-Design XC40 353 000, XC60 447 000.
Billigaste XC40 292 000, billigaste XC60 402 000.

Håller med dig om att XC60 är snyggare dock :)
Användarvisningsbild
av W.A.P.E.
#1229812
Tja, jämför T5 AWD momentum så stämmer det.
Går ju inte att jämföra med en T3 eller D3 som inte finns på XC60
XC - Rear axle sensor

Finns en HF,och en HB,endast för höjdjus[…]

"Ringen" är inbyggd i lagret!!

S60-03 oljud från framvagn

Lyft upp bilen, snurra hjulet med en hand på[…]

I nästa nr. av Vi Bilägare, 1 maj -24 nr[…]