Volvo XC40 (18-), C40 (22-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av drawman
#1221866
Hej,

Någon som vet när man kan bygga XC40 T3/D3/T4 osv i Bygg Din Volvo?? Såg en video på youtube där man får se när de tillverkar XC40, i videon bygger de en XC40 T4... :) Vore intressant och se vad en T3 momentum med lite lull-lull går på!
av dfa
#1221945
Vet inte, men har hört att det skall det vara introhelg hos ÅF vecka 5, så det kanske kommer mer information till dess?
Då skall man kunna provköra etc.
Användarvisningsbild
av fjohan82
#1221972
dfa skrev:Vet inte, men har hört att det skall det vara introhelg hos ÅF vecka 5, så det kanske kommer mer information till dess?
Då skall man kunna provköra etc.
Då ska jag försöka dra i lite trådar och hitta ut med en bil innan dess, igen :wink:
Användarvisningsbild
av W.A.P.E.
#1221991
Volvo har på ex instagram sagt att de övriga släpps "omkring årsskiftet". Sjukt otålig!
T3, T4, T4 AWD, D3, D3 AWD
av dfa
#1222029
fjohan82 skrev:
dfa skrev:Vet inte, men har hört att det skall det vara introhelg hos ÅF vecka 5, så det kanske kommer mer information till dess?
Då skall man kunna provköra etc.
Då ska jag försöka dra i lite trådar och hitta ut med en bil innan dess, igen :wink:
Exakt! Börjar säkert snart komma in hos svenska ÅF om de inte redan gjort det. Produktionen har ju varit igång ett tag.
Verkar ju ha varit en utdragen europa-turné (källa: insta) så det är på tiden att vi får se lite fler bilar i svenska hallar.
Är riktigt sugen på att provköra och hoppas på en hybrid inom kort, men man har ju fått vänta förr...
Användarvisningsbild
av volvobrasse
#1222051
dfa skrev:
fjohan82 skrev:
dfa skrev:Vet inte, men har hört att det skall det vara introhelg hos ÅF vecka 5, så det kanske kommer mer information till dess?
Då skall man kunna provköra etc.
Då ska jag försöka dra i lite trådar och hitta ut med en bil innan dess, igen :wink:
Exakt! Börjar säkert snart komma in hos svenska ÅF om de inte redan gjort det. Produktionen har ju varit igång ett tag.
Verkar ju ha varit en utdragen europa-turné (källa: insta) så det är på tiden att vi får se lite fler bilar i svenska hallar.
Är riktigt sugen på att provköra och hoppas på en hybrid inom kort, men man har ju fått vänta förr...
Hybrid kommer tidigast 2019 har dom själva sagt.
Användarvisningsbild
av W.A.P.E.
#1223583
I väntan har jag kollat lite i franska prislistan, den är den mest kompletta jag hittat med pris vi kanske kan förvänta oss, uppgifter om motorstyrka + acc tider + förbrukning.
Noterar att T3 blir rätt rask, kanske räcker med en sådan om vi inte måste ha AWD :)
Manuell D3 AWD blir nog endel glada över, vi får väl se vad som blir kvar i Sverige
Automat verkar hamna på 20 000:- och samma tillägg för AWD.

https://assets.volvocars.com/fr/~/media ... f?la=fr-fr

Bild

Bild

Bild
Användarvisningsbild
av grillchips
#1223940
Ja det vore väl så jävla dags att få ut dessa linor på marknaden.
Vad kan vi förvänta oss tror ni? Säg att T5 TE presenteras som ny drivlina till XC40, kommer den finnas exklusivt till den i säg 6 månader innan den kommer till övriga modeller?
Eller kommer de släppa till alla på en gång, som "ska ha den"?
Användarvisningsbild
av W.A.P.E.
#1223955
Säg att du kan få XC40 T5 TE levererad om ett år.
Då känns det brådis för övriga modeller, så ev nya generation S/V60 kommer nog ha den från "början" + mildhybrid kort efter det (enl express)

Dakioso, Härligt det löste dig och du &a[…]

Justering Halvljus

Den bakersta är höjd, den främre ti[…]

XC70 - S80 och XC90 i ett?

Jag valde XC70 när jag köpte bil 2011, f[…]

Vill slänga in en varning, en ballast till en[…]