Volvo XC40 (18-), C40 (22-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av W.A.P.E.
#1215303
Tog in en för att se vart det hamnar, kommer inte gå vidare denna gången.

Bild
Användarvisningsbild
av Derank
#1215308
på tok för dyrt, lägger du till vinterdäck och lite lullull blir det en 40-50k till. Tar ju hellre en XC60 utan tvekan.
av J0E
#1230728
Byggde ihop denna bil på hemsidan och i appen med slutpris på ca 590.
Skickade den till en handlare för att få pris. Hans pris blev ca 617 men med rabatt så blev det iaf under 590 ink v-hjul.
Vad är rimligt att betala för en bil med nämnda spec? Hur mkt tror ni att bilen förlorar i värde på ett respektive två år?
Bilagor
XC40T5insc.jpg
XC40T5insc.jpg (148.88 KiB) Visad 3895 gånger
Användarvisningsbild
av W.A.P.E.
#1230739
560-570 kkr?

Se till att handlaren lägger till dragkroken från fabrik istället för från "lokala verkstaden". I annat fall får man pröjsa nån tusenlapp extra för den, OM inte handlaren kan ge dig gott om rabatt på den lokalt installerade. (vilket är möjligt)
Restvärde räknades till ca52% på vår order, 3 år och 6000mil. (r-design i detta fall, gav nån mer procent än momentum)
Användarvisningsbild
av volvobrasse
#1230755
J0E skrev:Byggde ihop denna bil på hemsidan och i appen med slutpris på ca 590.
Skickade den till en handlare för att få pris. Hans pris blev ca 617 men med rabatt så blev det iaf under 590 ink v-hjul.
Vad är rimligt att betala för en bil med nämnda spec? Hur mkt tror ni att bilen förlorar i värde på ett respektive två år?
Till skillnad motför många andra här så tror jag att just denna generation fossilbilar kommer tappa mer i andrahandsvärde jämfört med tidigare. Detta pga övergången till hybrid/el.

Jag har valt att sitta lite lungt i bussen tills vidare. Ett tips. Så vida du inte känner att du har råd. Utan att ha bevis så tippar jag på minst 60-70% i värdeminskning jämfört med dagens 50-55%. Detta är dock min personliga uppfattning.
av Flinta
#1230787
Här kommer min offert!
Bilagor
Skärmklipp 2018-02-05 18.30.01.png
Skärmklipp 2018-02-05 18.30.01.png (289.24 KiB) Visad 3890 gånger
av Calva14
#1230790
volvobrasse skrev:
J0E skrev:Byggde ihop denna bil på hemsidan och i appen med slutpris på ca 590.
Skickade den till en handlare för att få pris. Hans pris blev ca 617 men med rabatt så blev det iaf under 590 ink v-hjul.
Vad är rimligt att betala för en bil med nämnda spec? Hur mkt tror ni att bilen förlorar i värde på ett respektive två år?
Till skillnad motför många andra här så tror jag att just denna generation fossilbilar kommer tappa mer i andrahandsvärde jämfört med tidigare. Detta pga övergången till hybrid/el.

Jag har valt att sitta lite lungt i bussen tills vidare. Ett tips. Så vida du inte känner att du har råd. Utan att ha bevis så tippar jag på minst 60-70% i värdeminskning jämfört med dagens 50-55%. Detta är dock min personliga uppfattning.
Byter man efter typ 3 år så kan det vara tvärtom i och med att köparen av din begagnade slipper den oerhört höga skatten som de skulle få betala för en ny. Det beror såklart på utbud och pris på eventuella hybrider.
Användarvisningsbild
av W.A.P.E.
#1230839
dfa skrev:
Flinta skrev:Här kommer min offert!
Känns som att han tagit i lite där med vad 18" vinterdäcken kostar innan rabatt.
https://www.bilia.se/dack/vinterhjul/vo ... noda07425/
Det är ju fria vinterdäck nu dessutom... Eller misstolkar jag offerten?

Utsvängda byxor

Slipa med tandkräm. Polera med wax sedan. Det[…]

Det funkar väl utan gummi också. Jag […]

Ingenting. Det va låååå&ar[…]