Volvo XC40 (18-), C40 (22-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av joel80
#1215456
volvobrasse skrev:
~Kalle~ skrev:Väntar på den helektriska givetvis Bild
Ja det lär ju vara typ 3 år bort med tanke på att det cirkulerar rykten om hybrid på XC40 2019.
Volvo har lovat minst 2st hel-elektriska under 2019.
av dfa
#1215588
Ja senaste tidpunkten i så fall är ju fabriksomställningen vecka 46 2019 , dvs 2 år bort.
Lite förseningar på det det så är det 6 eller 12 månader till.
Användarvisningsbild
av joel80
#1215597
Att det inte skulle finnas på MY20 som går att beställa i början av 2019 ser jag som osannolikt.
Vissa tror t.o.m att dom kommer överraska med en modell till MY19.. men isåfall har dom lyckats hålla det hemligt väldigt bra, och det är kanske inte speciellt troligt.
av dfa
#1215615
Vet inte om jag håller med. XC40 premiärvisades den 21:a sept ( det var väldigt tyst om den på förhand) och den började byggas i Ghent 6 veckor senare.
Hoppas självklart att jag har fel, men börjar ställa in mig på att beställa en liten XC40 bensinare MY19 istället för en hybrid eftersom jag inte är säker på att det kommer att finnas någon i vettig prisklass (~7-8 pbb) att beställa.
Användarvisningsbild
av joel80
#1227496
Volvo kanske vill ha tillbaka så mycket som möjligt av satsade pengar på VEA-motorn innan det drar iväg... eller så är dom osäkra på hur dom ska kunna möta efterfrågan. Kanske inte har tillräckligt bra leverantörsled för t.ex batterier än. Kolla t.ex på hur det blev för Hyundai när dom släppte Ioniq som helelektrisk. Dom trodde hybriden skulle sälja klart bäst, men elbilen blev trots högre pris den klart bäst säljande, vilket gjorde så att dom hade nästan ett års väntetid ett tag. Efter några månader lyckades dom dubblera tillverkningen och kom ner till nått halvår i väntetider... nu har dom ökat än mer och är nere på 4-5 månader tror jag.
XC - Rear axle sensor

Finns en HF,och en HB,endast för höjdjus[…]

"Ringen" är inbyggd i lagret!!

S60-03 oljud från framvagn

Lyft upp bilen, snurra hjulet med en hand på[…]

I nästa nr. av Vi Bilägare, 1 maj -24 nr[…]