Volvo XC40 (18-), C40 (22-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av volvov70n
#1214667
Beställa dagens T5:a eller vänta tills dem 3-cylindriga motorerna kommer och hoppas att T5:an är en 3-cylindrig hybrid med dagens effekt och pris. Vad tror ni?
Användarvisningsbild
av Ilduce77
#1214790
volvov70n skrev:Beställa dagens T5:a eller vänta tills dem 3-cylindriga motorerna kommer och hoppas att T5:an är en 3-cylindrig hybrid med dagens effekt och pris. Vad tror ni?
Svårt..

Man vill ju ha sin bil nu, men samtidigt hade man ju retat sig till döds om en hybrid dök upp 6 månader senare...

Jag hade nog väntat..

Angående effekten, så är det väl redan bekräftat vad det blir för motor i hybriden.

Det blir en T5 trecylindrig.

Sök på T5 Twin engine på Youtube, så finns det lite filmer om den.
Användarvisningsbild
av volvobrasse
#1214806
Känns helt fel att lägga 450-500 000 på fossilbil just nu. Undrar vad Volvo pysslar med. Alla märken öser ju ut hybrider nu, främst 2018.
av volvov70n
#1214824
Nuvarande T5 Momentum intro edition Awd och 8 stegs auto 362700kr och erbjudande 18" vinterhjul för 5000kr, r-design ca 19000kr. Är inte så intresserad av så mycket annat så priset kanske stannar på ca 400000kr som Volvoanställd och bör väl beställas i närtid för att hinna få bilen innan straffbeskattningen till sommaren. Alt 2 vänta tills hybriden kommer 2019? Tre cylindrar med framhjulsdriven eldrift och 7växlad dual clutch låda och hoppas att priset ligger i linje med dagens T5a. Plus och minus finns på båda varianterna. Är det någon som vet varför T5:an är 15700kr dyrare än D4:an på XC40 när den är 11300kr billigare på XC60n? Är det för att intresset för diesel håller på att avta eller vad tror ni?
Användarvisningsbild
av volvobrasse
#1214861
volvov70n skrev:Nuvarande T5 Momentum intro edition Awd och 8 stegs auto 362700kr och erbjudande 18" vinterhjul för 5000kr, r-design ca 19000kr. Är inte så intresserad av så mycket annat så priset kanske stannar på ca 400000kr som Volvoanställd och bör väl beställas i närtid för att hinna få bilen innan straffbeskattningen till sommaren. Alt 2 vänta tills hybriden kommer 2019? Tre cylindrar med framhjulsdriven eldrift och 7växlad dual clutch låda och hoppas att priset ligger i linje med dagens T5a. Plus och minus finns på båda varianterna. Är det någon som vet varför T5:an är 15700kr dyrare än D4:an på XC40 när den är 11300kr billigare på XC60n? Är det för att intresset för diesel håller på att avta eller vad tror ni?

Nu är jag förvirrad? Nuvarande T5 Momentum intro edition Awd och 8 stegs auto 362700kr? Var hittar jag den?:)

Jag är mer inne på en FWD Automat, T4, R-design. Lär komma ner minst 70-80 000:- på det. Ang. straffskatten som alla pratar om så är det inget beslut taget ännu frågan vad jag vet, det är på remiss.
av Kingcool
#1214866
volvobrasse skrev:
volvov70n skrev:Nuvarande T5 Momentum intro edition Awd och 8 stegs auto 362700kr och erbjudande 18" vinterhjul för 5000kr, r-design ca 19000kr. Är inte så intresserad av så mycket annat så priset kanske stannar på ca 400000kr som Volvoanställd och bör väl beställas i närtid för att hinna få bilen innan straffbeskattningen till sommaren. Alt 2 vänta tills hybriden kommer 2019? Tre cylindrar med framhjulsdriven eldrift och 7växlad dual clutch låda och hoppas att priset ligger i linje med dagens T5a. Plus och minus finns på båda varianterna. Är det någon som vet varför T5:an är 15700kr dyrare än D4:an på XC40 när den är 11300kr billigare på XC60n? Är det för att intresset för diesel håller på att avta eller vad tror ni?

Nu är jag förvirrad? Nuvarande T5 Momentum intro edition Awd och 8 stegs auto 362700kr? Var hittar jag den?:)

Jag är mer inne på en FWD Automat, T4, R-design. Lär komma ner minst 70-80 000:- på det. Ang. straffskatten som alla pratar om så är det inget beslut taget ännu frågan vad jag vet, det är på remiss.
Så som jag uppfattar det så har är han anställd av Volvo och har då en stående rabatt på 12% har jag för mig!
Användarvisningsbild
av volvobrasse
#1214987
~Kalle~ skrev:Väntar på den helektriska givetvis Bild
Ja det lär ju vara typ 3 år bort med tanke på att det cirkulerar rykten om hybrid på XC40 2019.
av dfa
#1215431
Någon som vet om Volvo har redovisat försäljningen av T8:or separat?
En tanke som slog mig var att (den globala) marknaden för plugin-hybrider kanske inte är tillräckligt stor för att det skall bli lönsamt för Volvo att lansera en billigare modell ännu. Dvs att en T5 TE volymsmässigt hade haft så liten andel av försäljningen att den i dagsläget inte vore lönsam.
Om så är fallet är det nog inte osannolikt att vi får vänta både ett och två år på mindre kraftfulla hybrider än T8, som man fortfarande kan ta bra betalt för i form av "exklusiv lyx".

EDIT: Hittade data hos bilsweden

Från Okt 2016->Okt 2017 har Volvo sålt:
3881 XC90 varav 828 supermiljöbilar.
17817 S/V60 varav 929 är supermiljöbilar.

Ok.. I rest my case :)
Weber 32dir på en b20

Denna motorn är en utbytesmotor från vo[…]

Ny krängningshämmare och länkar bak[…]

Fälgar och däck till t.ex. 850. 8,0X17 […]

Givare i kylaren hoppar ur

FD157206-43B1-4472-AD81-D6770C3D768F.jpeg Hej! 9[…]