Volvo XC40 (18-), C40 (22-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av W.A.P.E.
#1217215
First Edition kan jag inte tänka mig ska säljas som MY19. (skulle nog upp i en viss kvot innan MY19 släpps?)
Men jag ser vad du skriver!
Användarvisningsbild
av volvobrasse
#1218153
Det snackas ju om att nya modeller kommer bouncas ut i årsskiftet, det är MY19. En av anledningarna att jag inte beställer nu, känns som MY18 (består av endast intromodellerna) blir en väldigt kort årsmodell och man förlorar ju ett år känns det som. Fick det i princip bekräftat av en representant från Volvo som var med och visade XC40 på en Volvo tour.
Användarvisningsbild
av W.A.P.E.
#1218190
Volvo har sagt att de övriga släpps "omkring årsskiftet"
T3, T4, T4 AWD, D3, D3 AWD
Användarvisningsbild
av W.A.P.E.
#1225874
Nu har en bil kommit till handlaren här.
Amazon Blue
av Calva14
#1226140
Grattis, min står fortfarande oförändrad på orderlagd med leverans v 14. Hade ju gärna bilat till västkusten över påsk så leverans vecka 13 senast vore ju trevligt...
av Calva14
#1229294
Min status har fortfarande inte ändrats. Hur ser det ut för er andra?
av swedala
#1237803
Först hade jag leveranstid vecka 10, det blev ändrat i december 2017 till vecka 9.
Efter lite re-search, har jag fått reda på att min bil befinner sig nere i Hamnen (Göteborg).
Idag när jag loggade in på Volvocars.com så var leveranstiden ändrad till vecka 13.

Vad jag har hört så har Volvo ganska stora problem med leveranserna p g a orderingången har vart väldigt kraftig det sista, angemänt problem för Volvo men kanske inte för oss kunder ??:-/
av Calva14
#1237849
Min har flyttats fram från v.14 till v.13.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 22

Klokt. Ja rensade med ett ut ett mindre växt[…]

Tja, Är väll en enkel fråga egent[…]

XC70 - S80 och XC90 i ett?

Sitter ju backkamera i vilken V70/XC70 som hels[…]

Tack för ett utförligt svar Lennart! S&a[…]