Volvo XC40 (18-), C40 (22-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Klabbe65
#1553231
Någon mer än jag som har problem med den laddboxen med lastbalansering?
Jag har minst 9A / fas ledigt men ändå så löser lastbalanseringen ut, står "laddning inte möjlig pga. begränsad strömtillförsel" verkar som att boxen/lastbalanseringen glömmer bort att det är den själv som förbrukar den mesta elen.
Stoppar jag i Garo boxen som jag också har så fungerar det perfekt
Båda lastbalanserings mätarna visa samma strömförbrukning så där borde inte felet vara
av Antonijo
#1553264
I min app till laddboxen ställer man in max tillgänglig kräm i huset. Har du kikat så det inte är ställt fel där?
Något måste ju berätta för din lastbalanserare vad som är max tillgängligt.
Sen så har väl min buggat lite då och då och gjort samma.
Då har jag startat om den och sen har den börjat ladda.
Har en Wallbox PulsarPlus
av Klabbe65
#1555632
Klabbe65 skrev:Någon mer än jag som har problem med den laddboxen med lastbalansering?
Jag har minst 9A / fas ledigt men ändå så löser lastbalanseringen ut, står "laddning inte möjlig pga. begränsad strömtillförsel" verkar som att boxen/lastbalanseringen glömmer bort att det är den själv som förbrukar den mesta elen.
Stoppar jag i Garo boxen som jag också har så fungerar det perfekt
Båda lastbalanserings mätarna visa samma strömförbrukning så där borde inte felet vara
Efter många telefonsamtal till E-on så ringde en expert till mig igår och som jag trodde så var den felinställd inne i boxen men det visste ju jag redan för jag hade öppnat den och tagit foton på inställningarna och såg då att det stod fel på 3 ställen, man blir ju lite fundersam att det kan bli så fel, först så var en elektriker där och monterade boxen och alla kan ju göra fel men sedan när jag klagade på att lastbalanseringen inte fungerade så skickade man en annan elektriker som skulle felsöka och jag frågade då om alla inställningar verkligen stod rätt och det gjorde dom enligt honom. Ville ju inte ändra själv så jag tog foton och dokumenterade vad som var fel och det stod ju fel enligt E-on experten så nu hoppas jag att min laddbox snart ska fungera som det är tänkt :-D
av Klabbe65
#1556242
Antonijo skrev:Sa du inte till elektrikern RTFM!!! :D
Är E-on själva som valt elektriker så det får dom ta hand om själva men jag ska så klart ifråga sätta hur det kunde bli så fel när elektrikern dyker upp hemma hos mig, verkar ta tid att få hit honom, kanske inte är så kul att åka på back jobb för andra gången

Skulle nog testa hissa upp framhjulen så de […]

Volvo s80. Blinkersspaksproblem.

Hej hopp. Det är olika spakar beroende p&arin[…]

Kanske något liknande…? F274BDB6-DC6E[…]

Hej där. Låskistorna är dessa mode[…]