Volvo XC40 (18-), C40 (22-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av wetterstrom
#1239501
får ni bilen efter 1juli men dom sagt långt innan så kan ni ju säga att dom får betala den förhöjda skatten i 3 år,får ni väl ner bilen 15 till
Användarvisningsbild
av iigloo
#1239525
mrRed skrev:
iigloo skrev:
mrRed skrev:I Volvos fabrik i Gent, där XC40 tillverkas, benämns den inte som "Car of the Year" utan "Car of the Yard" eftersom det är stora kvalitetsproblem som måste åtgärdas ute på uppställningsplatsen av bl a underleverantörer. :shock: :roll:
Jag beställde min XC40R T4 i början på februari och har ännu ej fått nån leveranstid, bara bekräftat att den är orderlagd. :-(O)
Källa på det?
Fabrikschef i Gent, duger det?
Schyssta kontakter. Kan du kolla leveransstatusen med honom?
Användarvisningsbild
av iigloo
#1239526
wetterstrom skrev:får ni bilen efter 1juli men dom sagt långt innan så kan ni ju säga att dom får betala den förhöjda skatten i 3 år,får ni väl ner bilen 15 till
Min säljare vägra ta den diskussionen. Han hänvisade till cirkatider av Volvo och var väldigt svävande. Däremot fick jag gratis försäkring och halva priset på serviceavtal i tre år. Det sa han var en kampanj de har nu. Antar att det är en maskerad kompensation?
av brasar
#1240200
Jag hade tur att få tag på en D4 R-Design intro vit med svart tak måndagen efter visningshelgen på Skåbes som levererades den 15/3.
Vilken bil :lol: tycker synd om er som väntat så länge men håll ut för det är värt att vänta på denna bil.
Användarvisningsbild
av W.A.P.E.
#1240213
Grattis!
Motorn inkörd nu då? riktigt trög D4 i början nämnligen.
Användarvisningsbild
av Volvordesign89
#1240217
brasar skrev:Jag hade tur att få tag på en D4 R-Design intro vit med svart tak måndagen efter visningshelgen på Skåbes som levererades den 15/3.
Vilken bil Bild tycker synd om er som väntat så länge men håll ut för det är värt att vänta på denna bil.
Lär ju vara bland de första registrerade i Sverige, släng upp lite bilder vettja :D Grattis förresten!
Användarvisningsbild
av TommyP86
#1240219
mrRed skrev:
TommyP86 skrev:Nyreggad och 1 inlägg. Nja.
Ja du, inte en oerhört intelligent kommentar, trodde det var bättre här än i andra typer av forum, men ärthjärnerna verkar smitta med sitt skräp överallt. :roll:
De insikter jag har angående kvalitets- & leverantörsproblemen har inget med hur länge jag varit reggad att göra.
Bild med den goda tonen är det upp till bevis.
1 inlägg, nyreggad, påståenden om tillverkningsproblem och en god insikt.

Visst kan det vara så, men vanligtvis är det nån som hört från sin brors flickväns systers mors ex styvson som känner en som leverar äpplen till områdets väktare hur det ligger till.
av Calva14
#1240247
brasar skrev:Jag hade tur att få tag på en D4 R-Design intro vit med svart tak måndagen efter visningshelgen på Skåbes som levererades den 15/3.
Vilken bil :lol: tycker synd om er som väntat så länge men håll ut för det är värt att vänta på denna bil.
Grattis och kul att du är nöjd!

Blev kontaktad av handlaren tidigare idag, de räknar med att vara redo för leverans nästa vecka, efter nästan 6 månaders väntan....

Som de vise säger; den som väntar på något gott väntar alltid för länge :)
av swedala
#1240295
Idag ringde säljaren till mig och säger att jag får min bil på Fredag!!! :D
Beställde bilen förra året 22:a September, det har tagit lång tid.
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 22
Weber 32dir på en b20

Skumt, B20A har enkel förgasare, oftast Strom[…]

Div delar till Volvo 740/940

Baklampor till Volvo 944, (bakluckan), vä och[…]

Jag har då en v70 från 2001 2,4t med m[…]

Man kan halvera priset helt enkelt genom att s&a[…]