Volvo XC40 (18-), C40 (22-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Färg på XC40 R-design som har svart tak

Fusion red
5
42%
Osmium grey
4
33%
Crystal white
3
25%
av Calva14
#1205061
Hej alla!

Vi har touchat på detta i en annan tråd men vill gärna ha er input. Jag ska beställa min XC40 R-Design imorgon och har beslutsångest vad gäller färg som går bäst tillsammans med det svarta taket. Så, vad tycker ni?
av Calva14
#1205323
Omröstningen är över och ni verkar vara eniga med min fru så det blir fusion red.....
av Persvante
#1206898
Calva14 skrev:Omröstningen är över och ni verkar vara eniga med min fru så det blir fusion red.....
Blir nog ett bra val, har sett färgen "live" för första gången, då på en XC60, den var otroligt vacker!
av Calva14
#1206911
Persvante skrev:
Calva14 skrev:Omröstningen är över och ni verkar vara eniga med min fru så det blir fusion red.....
Blir nog ett bra val, har sett färgen "live" för första gången, då på en XC60, den var otroligt vacker!
Toppen! Frugan har varit såld på röd med svart tak sen hon såg sin första evoque så hon är redan nöjd :)
Användarvisningsbild
av volvobrasse
#1207039
Sjukt skumt! Jag vet att färg är högst en personlig smak men jag tycker denna bil är som bäst i Vit med svart tak. Jag tycker att den röda får hela bilen att se ut som en Mazda eller en japanare, skulle aldrig välja det

Går inte att rösta men hade jag chansen hade jag klonat mig själv 10 ggr och röstat på Vit samtliga gånger
av Calva14
#1207085
volvobrasse skrev:Sjukt skumt! Jag vet att färg är högst en personlig smak men jag tycker denna bil är som bäst i Vit med svart tak. Jag tycker att den röda får hela bilen att se ut som en Mazda eller en japanare, skulle aldrig välja det Bild

Går inte att rösta men hade jag chansen hade jag klonat mig själv 10 ggr och röstat på Vit samtliga gånger Bild
:D jag hade nog också valt vit om jag valt helt själv. Samtidigt så hade vi ju vit nu så kul att byta färg också. Jag hade gärna sett den i bursting blue men då helt och hållet för med svart tak ser den blåa helskum ut.
av titanum
#1207136
Helt svart på en R-design ser inte dumt ut heller (konfiguratorn) men går tydligen endast att få solid då. Är det någon som vet hur tålig Volvos svarta lack (solida) är nuförtiden?
av Tjocken
#1207147
titanum skrev:Helt svart på en R-design ser inte dumt ut heller (konfiguratorn) men går tydligen endast att få solid då. Är det någon som vet hur tålig Volvos svarta lack (solida) är nuförtiden?
Jag skulle inte välja solid. Den är inte speciellt kul. Farsan har det på sin V60 MY17, och den är inte rolig. Minsta lilla fågelskit eller sånt "bränner" lacken direkt. Samt är den väldigt repkänslig...

När vi ändå är inne på spåret med solid och metallic, är det någon som vet vad det är på taket på XC40? Har inte lyckats hitta det någonstans, har inte letat jättenoga och det var bara första dagarna efter den släppts som jag letade. Jag tänker om man väljer metallic på "nederdelen" blir det då metallic på taket oxå och vice versa eller hur är det?
Användarvisningsbild
av volvobrasse
#1214805
Vitt med svart tak är galet snyggt men idag såg jag denna på nätet. Den här blåfärgen är sjukt snygg i rätt sken! MmmmBild
Weber 32dir på en b20

Har du en B20B ska det sitta dubbla SU, annars &au[…]

Jag syftar på resonemanget som somliga sl&a[…]

Kan det vara fel på vevaxelgivaren? Lå[…]

Först måste du ta bort den beiga plaste[…]