Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av andTa
#1577727
Fick hem 3.0.3 i måndags,men ville vänta med att uppdatera tills jag var ledig.
Men nu e plötsligt version 3.0.3 borta.
Vad den kanske så buggig, så volvo drog tillbaka den.
Någon som vet?
av LJN
#1577748
En sak som jag noterat på min XC60 T6 Recharge MY2023 är att varningsindikatorer för parkeringssensorer i centrumdisplayen "hänger kvar" då och då. ( Dvs. dom släcks inte ner ) Tom. till dagen efter och då är det omstart av Googlesystemet som rättar till detta. Och detta fenomen har varit under en längre tid = under flera mjukvaruversioner.
Någon som upplevt samma sak?
Användarvisningsbild
av bem
#1577760
Jag har valt att inte installera 3.0.3 än. Men bilen har propsat på det. Undrar om den måste installeras förr eller senare eller min utnötningstaktik skall hålla? Verkar som det för nu idag går den inte installera längre, när man kollar om det finns uppdatering manuellt sägs det att min bil har senaste mjukvaran (2.14.3). Anser inte jag behöver 3.0.3 men... för jag vill inte ha in fler buggar i systemet (verkar väl finnas några i 3.0.3).
Användarvisningsbild
av Drekkus
#1577776
Jag har den på min V60, hade problem i början, inte längre. Läst lite på andra forum och det verkar som att Volvo har dragit tillbaka den för dem som inte hade installerat, har funnits buggar för vissa.
av minhduuuvet
#1577789
LJN skrev: fre 03 maj 2024, 20:46 En sak som jag noterat på min XC60 T6 Recharge MY2023 är att varningsindikatorer för parkeringssensorer i centrumdisplayen "hänger kvar" då och då. ( Dvs. dom släcks inte ner ) Tom. till dagen efter och då är det omstart av Googlesystemet som rättar till detta. Och detta fenomen har varit under en längre tid = under flera mjukvaruversioner.
Någon som upplevt samma sak?
Mina har gjort det innan 3.0.3. Det som återställer de är att jag backar/kör nära nog för att de "nya" ska dyka upp och då hänger de inte kvar. Inga buggar än och har haft den i någon vecka nu.
av LJN
#1577828
Det tipset ska jag testa, men vi får nog härleda det till en bugg eller? Jag har har 3.0.3 i min bil enligt appen.
AC ur funktion v70 -16

Hej Har en v70 -16 som ac:n slutat att fungera p&a[…]

Bensinpriser v2

Jag skulle vilja se bränslepriser på de[…]

Folk fortsätter att stanna när de ser de[…]