Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1575285
Fick min nya bil i Torsdags nu i veckan och har laddat till och från min Laddbox i garaget utan problem.
I dag Lördag så kopplade jag ur sladden och körde en sväng helt på batteri så den var nere på typ 0% och gick över på bensinmotorn.
När jag sen satte i sladden igen signalerar bilen "gult", och indikerar "ansluten" men "laddar ej.
Kan inte se att det är knas i laddboxen.

Några tips?
Bild
Bilagor
IMG_7238.PNG
IMG_7238.PNG (1.05 MiB) Visad 596 gånger
#1575326
Eftersom din bil är så ny så är nog sannolikheten att det är nåt som är fel på din bil som har med laddningen att göra minimal. Enklast är att med samma laddsladd du använder hemma ansluta bilen för laddning på offentlig annan laddare eller annan laddbox. Funkar det då att ladda din bil så måsta det rimligen vara din laddbox som har pajat på något sätt. Hoppas du hittar källan till problemet.

Gult ljus:
Förardisplayens ram visas med ett fast gult ljus: laddning väntar på att starta eller pausad laddning.
LED-lampan i bilens laddintag lyser gult: Väntläge – väntar på att laddning ska starta.

Kolla lite FAQ, felsökning osv för din laddbox om du kan få ledtrådar. Laddboxen kan ju ha avbrutit laddningen av en eller annan anledning, laddboxen behöver väl inte vara paj för det.
#1575384
Uppdatering: Det är lastbalanseringen i garagelängan som stökar till det och köar upp laddningen om flera bilar är aktiva.. Under natten till idag hade den hoppat igång och laddat. Jag lånar som jag skrev grannens laddbox just nu, men min egna box installeras snart.
Då kommer jag se till att den kommer på en annan fas än det andra laddarna (bara några stycken i längan än så länge).
Case Closed

Går ju att byta bara själva gummit med […]

Nytt avgasrör B234F

Besiktigat 745-an idag. Blankt papper (så kl[…]

Tack! :-) Nej det är jäkligt dål[…]

Både och iofs, men i det här fallet &a[…]