Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1572071
Kan jag byta en control unit/ihu (Radio cd/multimedia-enhet) från en bil med annan spec, till en annan utan att uppdatera den i VIDA? Anledningen till att jag frågar är att jag håller på med ett ljudprojekt och vill ha den nya ihu:n tillsammans den tillhörande förstärkaren som har bättre egenskaper än min gamla. Vet att de är kludd om jag ens försöker att bara byta/uppdatera mjukvaran i den befintliga med det enklare grundpaketet så funderar på om jag kan byta ihu + förstärkare från en bättre specad bil.

Eller är det så illa att den gamla ihu:n är låst till den bilen (krockad) som jag lyfter ur den från och på så viss måste uppdateras/nollställas för att kunna användas i min bil?

Och behöver den "nya" Ihu:n ha exakt samma funktioner såsom 360 kamera etc installerat för att detta ska funka eller sparas detta på ett annat ställe?

Nästa fråga, får jag ett felmeddelande om jag inte kopplar in alla högtalare, tex skippar takhögtalare som ska vara i de större systemen?

XC60 -18
#1572119
Dina funderingar är helt riktiga , det går inte att byta IHU eller andra "viktiga" saker , det är ett stöldskydd och det är inte alla ÅF som vet eller kan ta bort det för att kunna adaptera beg delar

Och jag vet inte om du kan "uppgradera" över huvud taget inte säkert det går att ändra din bils CARCONFIG
Om inte det du vill ändra eller byta ut finns som tillbehör är det kört , detta beroende på din bils CARCONFIG

Nu ska vi se om jag har huvudet med mig den hä[…]

Service Renault Scenic 2003

Det låter som ett rätt kul projekt att[…]

Försök nummer 1 avklarat. Gick inte som[…]

Ni som har koll, hur är läget? Så[…]