Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Thisko
#1571319
Hej!
Blev en V60 2019 inscription t6 ändå som jag hämta upp i all hast efter jobb igår.
Märkte idag att Apple Carplay och Android Auto är gråa och inte går att använda. Behöver jag koppla telefon med kabel till bilen för att aktivera?

Hur fixar jag VOC? Är det bara svänga förbi Bilia? Nån som använder sim-kort för att ha uppkoppling i bilen?
#1571336
För att starta Android auto/Apple carplay måste du koppla in mobilen med kabel. Den ska sitta i USB-uttaget som har en vit ram runt (uttaget sitter under det uppfällbara locket i mittkonsollen)Tänk även på att kabeln måste klara av dataöverföring och inte bara laddning. Går även köpa AA wireless så slipper man kabeln, funkar klockrent för mig.
Angående VOC så ska dom kunna hjälpa dig på Bilia.
Användarvisningsbild
av bem
#1571370
Du behöver för det första ett abonnemang på Volvo On Call, det brukar vara årsabonnemang på den tjänsten när den gått ut (det följer med 4 års VOC från när bilen var ny om jag inte missminner mig), därefter måste man betala. Men VOC-abonnemanget måste även aktiveras:

Om du vill köpa en förlängning efter att ditt abonnemang har löpt ut kan Volvo On Call behöva aktiveras på nytt. För att kunna utnyttja tjänsterna utan avbrott är det därför fördelaktigt att förlänga abonnemanget innan det hinner löpa ut. Abonnemanget förlängs från och med det datum då det skulle ha löpt ut. Kontakta Volvo Customer Care för att få hjälp och vägledning till hur du förlänger ditt Volvo On Call-abonnemang.

Källa:
https://www.volvocars.com/se/support/to ... 516931c388
Senast redigerad av 1 bem, redigerad totalt 0 gånger.
#1571448
Ladda hem voc appen och skapa ett volvo id. Du behöver sen kontakta en åf så att de kan göra ägarbytet och lägga in din mail. De skickar sen en pinkod till din mail som du sen använder för att kunna parkoppla din telefon till bilen. Gör parkopplingen utomhus med bra täckning.
av 246
#1571456
Om jag normalt sett delar mobilens internet med bilen via BT, tappar den då uppkopplingen när Android Auto kopplas in med sladd? Förstår att funktionerna i AA funkar, tänker på tex uppdateringar eller trafikinfo om man mot förmodan skulle välja bilens inbyggda navi osv.
#1571536
246 skrev: sön 25 feb 2024, 23:06 Om jag normalt sett delar mobilens internet med bilen via BT, tappar den då uppkopplingen när Android Auto kopplas in med sladd? Förstår att funktionerna i AA funkar, tänker på tex uppdateringar eller trafikinfo om man mot förmodan skulle välja bilens inbyggda navi osv.
Ingen som vet??
#1571609
binkie skrev: tis 27 feb 2024, 18:25Bara testa?
Har gjort det men beter sig så random. Funkar ibland, ibland inte, detta gäller åt båda hållen, alltså både från AA till BT och BT till AA.
Funderar om det är själva övergången som strular eller om jag missat något.
Så egentligen är frågan om BT på telefonen ska behövas stängas varje gång man sätter sig i bilen när AA ska användas vilket inte är särskilt önskvärt då man har headset när man kliver ur bilen? Mjukvarufel eller fel bakom spakarna? :-D
Även testat att stänga av headsetet innan jag kliver in, dock ingen skillnad.

Fästet i karossen eller länkarmen?

Öppna bilen

Nädå, inga risker. 2an kommer raka sp&[…]

Både och iofs, men i det här fallet &au[…]

Hej, Jag har en 07 -bifuel med samma fel. På[…]