Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1567714
Har upptäckt att batteriet laddar ur med ca 2%/timmen när jag pausar laddningen sedan uttag av bilen i nov förra året. Testat hemma och på jobbet, samma fenomen. Ringde Volvo support och de tyckte jag skulle kontakta verkstad. Ringde verkstaden och fick tid, tog ut hyrbilen och lämnade bilen. Då kom en annan servicetekniker direkt och sa att det är normalt. Bilen ligger uppkopplad och behöver ström, som den då tar från batteriet istället när pausning sker. Jag påpekade att det inte lät rimligt att dra ungefär 2% batterikapacitet i timmen, motsvarande 375W för att ligga uppkopplad? Så de tog inte in den för det var då inte ett garantiärende och inget var fel. Med laddkabeln händer inte detta när jag pausar, och då menade de att det är laddboxen som är uppkopplad och inte bilen.

Igår satte jag i Shuko-kabeln hemma med 3% kvar i batteriet. Pausade laddningen direkt, och på morgonen var det 0%. Är inte bilen uppkopplad då längre eller?? Fick dessutom inte igång laddningen heller över appen mer än ca 30 sekunder ett par ggr innan slutade ge laddning. Kanske för att batteriet var helt tomt?
Några tankar

Jag lägger på skatten också i kal[…]

Vi som beställt nya XC60

Om du kör den på 0,65-0,7 med tomt batt[…]

På min hade ena kabeln till främre giva[…]

ECU:n ändrar kamaxelns läge i förh&[…]