Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av bem
#1570932
Det har varit versioner som jag heller inte fått möjlighet ladda ner under årens lopp. Har V90 T6 Recharge MY22 early. Nog inget att bry sig om. Förr eller senare får man en ny version att ladda hem. Jag har fått låta installera manuellt hos Volvoverkstad via VIDA två gånger för att nedladdning OTA (Over the Air) inte funkat för min bil. Kosta inget för mig (bilen var ju under fabriksgaranti då).
Användarvisningsbild
av Jorglund
#1570940
TurboDanneV70 skrev: tis 20 feb 2024, 07:59 Nån som har nån aning varför den har börjat bugga sådär. I appen står det sådär. Men i bilen har jag 2.13.1 redan installerad. Söker jag nya uppdateringar i bilen säger den att det inte finns trots att 2.13.3 släpptes för att tag sen. Nu släppte dom 2.14.3 men det lär jag kanske inte heller få. Nån som varit med om nåt liknande och vet om det finns nån fix?
Tror att det beror på att 2.13.3 endast berörde MY24 så den du bör få snart är 2.14.3 om du har 2.13.1.
Min bil är MY24 och har 2.13.3 men jag har inte fått någon notis om att 2.14.3 kan installeras ännu, så det tar väl någon vecka/or troligen innan den dyker upp.
Mobilappen buggar mycket tycker jag så den litar jag inte riktigt på ;)
..JL
av Gameburg
#1571089
Fick 2.14.3 installerat hos volvo idag. Det var nog mest för att jag haft så in i h-e med mjukvaruproblem så de gjorde uppdateringen direkt på verkstan. Vet inte om det löst ngt än med instabiliteten jag upplevt.
Öppna bilen

Lite lustigt, har precis samma problem nu när[…]

Kollat säkringarna under handskfacket? :[…]

Jag har fått samma problem med min XC70 fr&a[…]

Startmotor byte

Det är möjligt att dem gör, vill he[…]