Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Wdrsn
#1567130
Jag har problem med energifördelning med Google maps. Den kan fungera en kort stund, sedan försvinner ikonen och den går helt på batteri. Den fördelar inte energiförbrukningen mellan batteri/bensin på ett smart sätt som den gjorde tidigare.

Jag har försökt med att starta om info-systemet och modemet utan att få det att fungera. Är det fler som har detta problem?
Användarvisningsbild
av bem
#1567143
Problemet har funnits ett tag, kanske inte på alla Volvos laddhybrider, jag kan bara uttala mig om min Volvo Google-bil.
av JP88
#1567234
Det fungerade bra för mig med 2.13.1. Nu har jag 2.13.3 och det fungerar fortfarande bra. Åkte ca 10 mil med gps idag. Det tog ca 1 km innan ikonen för kartbaserad energioptimetring dök upp, men sen var den där hela tiden. Sista milen på småvägar var 100% på el och när jag kom fram så var batteriet tomt. Borde ha lagt till hemvägen också som en delsträcka. Nu fanns ytterst lite batteri kvar till att fövärma bilen när jag skulle hem. Men 3 minuter räckte till att få varm ratt åtminstone.
av Pear4Life
#1567430
Och nu har problemet dykt upp hos mig med.. upptäckte det igår. Har fungerat felfritt i snart 1år sedan bilen va ny... Jag har fortfarande 2.13.1.

Suck.
av TurboDanneV70
#1570920
Nån som har nån aning varför den har börjat bugga sådär. I appen står det sådär. Men i bilen har jag 2.13.1 redan installerad. Söker jag nya uppdateringar i bilen säger den att det inte finns trots att 2.13.3 släpptes för att tag sen. Nu släppte dom 2.14.3 men det lär jag kanske inte heller få. Nån som varit med om nåt liknande och vet om det finns nån fix?
Bilagor
IMG_1785.png
IMG_1785.png (795.73 KiB) Visad 579 gånger
Användarvisningsbild
av bem
#1570927
Kan ta nån vecka innan man får uppdateringen nedladdningbar till just sin egna bil.

Uppdateringar i mjukvaruversion 2.14.3
Mjukvarureleasedatum: 19 feb 2024. Du kommer att bli meddelad när du kan installera denna mjukvaruuppdatering, normalt inom 3 veckor från mjukvarureleasedatumet.

Förbättringar och buggfixar
Flera mindre justeringar av drivsystemet och strömförsörjningen har gjorts, men de påverkar inte prestandan eller andra certifierade egenskaper.
av TurboDanneV70
#1570929
bem skrev: tis 20 feb 2024, 09:36 Kan ta nån vecka innan man får uppdateringen nedladdningbar till just sin egna bil.

Uppdateringar i mjukvaruversion 2.14.3
Mjukvarureleasedatum: 19 feb 2024. Du kommer att bli meddelad när du kan installera denna mjukvaruuppdatering, normalt inom 3 veckor från mjukvarureleasedatumet.

Förbättringar och buggfixar
Flera mindre justeringar av drivsystemet och strömförsörjningen har gjorts, men de påverkar inte prestandan eller andra certifierade egenskaper.
jo det vet jag att det kan ta några veckor. Påpekade bara att det har t.o.m kommit en ny. Menar på att jag inte ens har fått förra
Öppna bilen

Nädå, inga risker. 2an kommer raka sp&[…]

Både och iofs, men i det här fallet &au[…]

Nu har jag äntligen fått tillfälle[…]

Hej, Jag har en 07 -bifuel med samma fel. På[…]