Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Tybbe
#1563697
Hej jag har fått lite problem med däck trycket och TPMS och när det gäller kalibrering av däck trcket och att spara däck trycket. Men bilen håller fortfarande på att kalibrering av däcken men ingen direkt varning men har prövat att både öka och sänka däck trycket men han försätter med att tänka och kalibrering av däcken. Kör v60 t5 2019 med vinter däcke 225/45/18 och 2,6 i varje däck någon som känner igen detta m,m ???
Användarvisningsbild
av bem
#1563718
Det brukar krävas en åktur, lite längre, för att däckstrycket skall kalibreras klart.
Användarvisningsbild
av js1
#1563721
Det finns inga sensorer i däcken på dessa bilarna, systemet bygger på rullomkrets. Du måste köra bilen för att spara nytt tryck alt nya hjul.
av Fattiglapp
#1563730
Varningen är dessutom så okänslig att du inte kan släppa ut lite luft för att testa. Varningen är inte "hoppsan nu börjar lite luft släppas ut" utan varningen är "nu är däcket helt tomt och gått tomt så länge att det är förstört för gott".
Användarvisningsbild
av ThomasT
#1563809
Jag hade en pyspunka som lagades i förra veckan. Systemet varnade efter att ca 0.5bar hade läckt ur däcket.
Användarvisningsbild
av Derank
#1563817
det är väl snarare tvärtom, du ska stå stilla medans du kalibrerar, iaf på XCX60 2017

Och den varnar efter ca 0,4bar
av Tybbe
#1576831
Hej jag har funderat lite på detta kan det ha att göra med att man inte har orginal fälgar eftersom i dom ska det tydligen detta ett lite batteri i själva fälgen och jag har inte orginal på varken vinterdäck och sommar däck. Min bil har hållit på att " säga till om tps och spara däck tryck" hela vintern och ske se nu vad som händer när jag byter till nya sommar däck med nya fälgar
Mjukvara 3.0.3

Vi har den installerad och helt buggfri än s&[…]

Nya bromsar runt om

C30 d2 2012 returledning

Okej. Tack för svaret. Blir till att åk[…]

Kanske jag borde ha gett ett felaktigt påst&[…]