Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Sampes
#1563146
Hej. Jag är ny här på forumet och har en V60 gen2 MY19 som gått strax under 9000 mil. Har märkt att nu vid kallt väder så startar inte min automatiska rattvärme. Ifall rattvärmen är inställd på att starta automatiskt så blir inte ratten varm alls. Ikonen på sensusskärmen lyser med tre streck och ett A (automatik) bredvid men fungerar ändå inte.
Däremot när jag startat bilen och stänger av den automatiska och sätter på rattvärmen igen manuellt så startar rattvärmen utan problem.
Jag får samma problem när jag har automatiskt rattvärme avstängd men sätter mig i bilen och haft rattvärme på föregående tur. Då startar rattvärmen på samma nivå som vid tidigare resa, men blir inte då heller varm. Ikonen lyser med tre streck på sensusskärmen, men jag behöver manuellt stänga av och starta om rattvärmen för att den ska bli varm.
Har även automatisk stolvärme på, som fungerar prima utan problem.

Någon annan som haft detta bekymmer och vet vad jag kan göra? :-)
av Sampes
#1564022
Mycket märkligt. Jag upplever likt Dig Demonen, att 3/10 gånger så går den ej igång.

Tycker dock att funktionen tillämpar fler gånger nu vid lite mildare väder, kontra vid -15C.

Hur som, börjar fundera på om man ska[…]

Seagrave

Tjena! Går det att limma eller täta m[…]

Felmonterade däck

Jag bytte däck för sisådär 1 […]