Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av ThorHammer
#1560404
Hallå! Har haft min V60 21:a B4 bensin i drygt tre år nu och är oerhört nöjd med denna, allt funkar alltid fullt ut, har ju sensus-infotainment och det är aldrig bekymmer med app i telefon mm.
Funderar på ev beställning av V60 laddhybrid men vågar man pga google? Funkar det tillfredställande idag? Kan man lita på att app i telefon funkar avs t ex fjärrstart av parkeringsvärmare mm? Är det möjligt att få varning för fartkamera?
Användarvisningsbild
av bem
#1560431
Om du tänkt beställa V60 Recharge (laddhybrid) Online eller som Care By Volvo (abonnemang/hyra) så går det inte längre på Volvo Cars hemsida. Har väl varit så en vecka ungefär.
Jag har en V90 T6 Recharge (laddhybrid) MY22 early. Du behöver nog inte bekymra dig så jättemycket för Google infotainment att det är mindre bra, mycket har rättats under åren i mjukvaran. Vet av egen erfarenhet eftersom jag har detta infotainment i min bil. Varning för fartkamera får man men inget ljud, det dyker upp en blå symbol i förardisplayen. Har man HUD (Head Up Display) så man får viss info projicerad i frontrutan, bl.a. visas även fartkamerasymbolen där (jag har HUD på min).
Fjärrstart av parkeringsvärmaren från Volvo Cars appen i mobilen funkar bra med min bil, men jag har bensinvärmare (på en ny idag är det elvärmare).
Kolla gärna upp varför det inte går beställa en V60 (och V90) Recharge (laddhybrid) längre på Volvo Cars hemsida, om du tänker beställa den vägen. Vore kul få veta varför det inte går beställa såna bilar längre.
Det går dock att bygga en V60 Recharge och få ett prisförslag på ett köp, på Volvo Cars hemsida.
av ThorHammer
#1560481
Tack för input Bem! Kan säga att det gick undan idag. Hittade en 23:a B4 bensin idag som inte är en halvledarbrist-bil och som rullat ca 2000 mil. Totalt fullmatad B4 Plus/Bright, tror inte beställaren av bilen missat någonting så laddhybrid får helt enkelt vänta ett varv till. Tyvärr är lacken (Onyx svart) rätt så åtgången pga automattvättande så får offra en lackrekond på bilen vid tillfälle.
av perhall
#1560493
Kul med ny bil!
Är det en Plus är det många saker som saknas, har aldrig hört om nån som fyllt en Plus med allt som finns...
Användarvisningsbild
av bem
#1560512
ThorHammer,
Härligt men snudd på ny bil.
Min V90 Recharge har gått lite över 2000 mil, det är vad jag hinner åka på ca 2 år numera. 2000 mil är ju få mil så då har du förhoppningsvis många bekymmerfria mil att se fram emot.
av ThorHammer
#1560519
perhall skrev: ons 08 nov 2023, 16:56 Kul med ny bil!
Är det en Plus är det många saker som saknas, har aldrig hört om nån som fyllt en Plus med allt som finns...
Nja, man kan väl fylla den med allt som finns till Plus!?
Det som saknas jämfört med "Ultimate" är panoramatak, HUD och skräddarsydd instrumentpanel, i övrigt är allt tillagt.
av ThorHammer
#1561196
Annullerade faktiskt ordern på V60 Plus pga orimliga lackskador/stenskott mm efter end 2000 mil. Blev en Ultimate dark istället med 1500 mil på mätaren så nu blir det panorama, HUD, och skinn på instrumentpanelen också. :party:

Här har då inte glaset spruckit utan […]

Vindrutespolning

Bytte spolarpump få nu fungerar det igen👍

Oljud under bilen

Blir tokig på den här biljäveln, h[…]

Volvo 960 dricker mycket

Hej, jag har volvo 960 2.5L automat. Den dricker d[…]