Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Robbi
#1558927
Från v.46 kan man beställa 25. Har någon hört något rykte om förändringar? Knappast större eller något större? Jag har hört att rechargedäcken ersätts av sommardäck något mer?
Användarvisningsbild
av bem
#1558960
Det fins nog en del i mjukvaran att förbättra och få över funktioner som finns i det äldre Sensus. En nog så viktig mjukvarufacelift.
Till MY22 late kom ju mycket nytt.
Mycket beror väl på hur länge XC60 (Recharge) kommer finnas kvar. Det är väl en helt elektrisk EX60 på gång inom nåt år. Men nån liten facelift borde väl XC60 få innan dess dagar är räknade.
Nya färger, nya fälgar, ny växelspaksknopp, kanske nåt nytt fint tyg till stolarna. Lite sånt tycker jag som lekman borde vara ganska enkla och inte så dyra uppdateringar på ”liten” facelift.
Inte för jag tror de får plats med ett batterilager till men det vore en bra uppdatering i framtiden, så räckvidden på el kan bli omkring 10 mil eller så. Pricken över i:et på Volvos laddhybrider skulle det bli i så fall enligt min mening. Det skulle kunna få mig hoppa på en Volvo laddhybrid igen vid nästa bilbyte.
Nåväl tids nog kommer info från Volvo Cars vad som blir nytt på MY25.
av Thomasksen
#1558966
Blir det verkligen årsmodell 25?
Den borde ju tillverkas våren 24 med dom levtiderna som är nu.
Blir inte riktigt klok på årsmodeller
av BHH
#1559040
Har en XC60 (recharge) 23 Late och så här ser det ut i bakdörrarna när man kör på våta grusvägar. På torra dammiga grusvägar ryker det in damm och småsand genom bakdörrarna. Bara att dammsuga bilen när man kommer hem. Kör du mycket på grusvägar vill jag varna för den här konstruktionsmissen! Har klagat men Volvo kommer inte att göra något åt problemet.
av Xkzoom
#1559073
BHH skrev:Har en XC60 (recharge) 23 Late och så här ser det ut i bakdörrarna när man kör på våta grusvägar. På torra dammiga grusvägar ryker det in damm och småsand genom bakdörrarna. Bara att dammsuga bilen när man kommer hem. Kör du mycket på grusvägar vill jag varna för den här konstruktionsmissen! Har klagat men Volvo kommer inte att göra något åt problemet.
Det enda volvo kan erbjuda dig är gummilister man sätter för att förhindra dammet at komma in i dörrgången.
Du kan be volvo handlaren sätta dessa gratis.
av Thomasksen
#1559077
Alltså! Sikken jäkla tur att jag inte beställde XC60, och bli blåst på en sån sak att bilen läcker in. Och det är väl inget som VOLVO säger innan man signerar?
Det är ju inget som säger att andra modeller är felfria, men detta tar ju priset.
Går under "dolda fel" ?
Hoppas min beställda V60 inte blir någon katastrof som detta.
Användarvisningsbild
av bem
#1559078
Enligt det här inlägget i länken nedan om XC90 så skall den tydligen få en facelift framöver, kanske blir samma facelift på övriga kvarvarande "Recharge" Volvomodeller på SPA-plattformen (S/V90, S/V60, XC40, XC60, C40)?:
viewtopic.php?f=79&t=177619
av BHH
#1559088
Xkzoom skrev: fre 27 okt 2023, 00:47
Det enda volvo kan erbjuda dig är gummilister man sätter för att förhindra dammet at komma in i dörrgången.
Du kan be volvo handlaren sätta dessa gratis.[/quote]

Sätts dessa gummilister i nederkant eller bakkant på dörren?
Gummilister i bakkant hjälper inte. Det som hjälper lite är en extra plastskärm i bakkant på dörren och i viss mån stänkskydd fram. Det har Volvo bjudit på till min bil men det är fortfarande ingen lösning på problemet.
av Neomannen
#1562289
Skulle beställa nu i veckan var tanken, men det gick inte. I fredags 24/11 var sista dagen för 2024:orna. Säljaren jag var i kontakt med skulle återkomma om 1.5-2v igen, så fort 2025orna gick att beställa. Han visste inget förutom, ja, det blir dyrare förstås 😀...

Kunde läsa av strömmen till pedalen och […]

Oljud under bilen

Är länkarna till krängningshäm[…]

Bränslepump finns på bensinmodellerna,[…]

Hej Hasse och tack för ditt svar. Läsar[…]