Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av bem
#1556977
En sak som slutat fungera i min bil sen 2.11 installerades är att den s.k. Smart energifördelning med hjälp av Googlekartan. Funka innan 2.11.
Det var en mjukvaruversion tidigare (minns inte exakt version) där denna funktion sluta funka i min bil efter mjukvaruuppdatering. Så det är andra gången funktionen slutat funka efter mjukvaruppdatering. Nåväl, hoppas mjukvarufolket hos Volvo kan få funktionen att funka igen i t.ex. nästa mjukvaruversion.
Provade funktionen senast i eftermiddag när jag åkte hem från jobbet men icke sa nisse , funktionen är död. Starta om navigeringen två gånger men hjälper inte. Kanske nån mer som upptäckt detta problem med 2.11? Kanske kan bero på vilken bilmodell och årsmodell man har, vad vet jag.
Senast redigerad av 1 bem, redigerad totalt 0 gånger.
av lindell90
#1557002
Smart energifördelning fungerar stundvis i min V60 T6 Recharge -23. Va inga problem före uppdateringen men under senaste längre turen så la den av under körning men fick igång den efter två omstarter av infotaimentsystemet.
Användarvisningsbild
av bem
#1557016
lindell90 skrev: fre 06 okt 2023, 10:36 Smart energifördelning fungerar stundvis i min V60 T6 Recharge -23. Va inga problem före uppdateringen men under senaste längre turen så la den av under körning men fick igång den efter två omstarter av infotaimentsystemet.
Jag har för mig det funka en gång (med 2.11) men jag skall prova omstart av Infotainmentsystemet jag med, får vi se om det hjälper. Om det gör det får man börja med starta om det innan man skall använda Smart energifördelning med Google maps (kan man ju stå ut med i avvaktan på att de fixar problemet, inte var dag jag använder funktionen ändå).
av Wsemme
#1557033
Samma på min, startade om systemet genom att hålla inne knappen under skärmen. Sen hålla inne framrutedefroster knappen i 5 sek så internetuppkopplingen startar om. Sen har det fungerat :-)
bem skrev: tor 05 okt 2023, 20:49 Rn sak som slutat fungera i min bil sen 2.11 installerades är att den s.k. Smart energifördelning med hjälp av Googlekartan. Funka innan 2.11.
Det var en mjukvaruversion tidigare (minns inte exakt version) där denna funktion sluta funka i min bil efter mjukvaruuppdatering. Så det är andra gången funktionen slutat funka efter mjukvaruppdatering. Nåväl, hoppas mjukvarufolket hos Volvo kan få funktionen att funka igen i t.ex. nästa mjukvaruversion.
Provade funktionen senast i eftermiddag när jag åkte hem från jobbet men icke sa nisse , funktionen är död. Starta om navigeringen två gånger men hjälper inte. Kanske nån mer som upptäckt detta problem med 2.11? Kanske kan bero på vilken bilmodell och årsmodell man har, vad vet jag.
Användarvisningsbild
av bem
#1557039
Jag ladda ner Volvo Cars appen version 5.31 för iOS nyss och nu funkar Körjournalen igen.
Senast redigerad av 1 bem, redigerad totalt 0 gånger.
av Camelen
#1557052
Även jag har fått 5.31 i både Android och iOS. Körjournalen fungerar men nu fungerar inte laddstatus och schema längre i Android. Fungerar däremot i iOS. Undrar om utvecklarna gör någon koll överhuvudtaget innan de släpper nya versioner.
av Fattiglapp
#1557096
Camelen skrev: fre 06 okt 2023, 21:58 Även jag har fått 5.31 i både Android och iOS. Körjournalen fungerar men nu fungerar inte laddstatus och schema längre i Android. Fungerar däremot i iOS. Undrar om utvecklarna gör någon koll överhuvudtaget innan de släpper nya versioner.
Nu har jag Sensus, men nej, jag ser ingenting som tyder på att det jobbar några testare på Volvo, och definitivt inga mjukvarutestare
Användarvisningsbild
av ekke201
#1572711
Kan man häva köp på en bil om en sådan banal sak som OTA inte fungerar?
Har aldrig fått någon utan måste alltid åka in till Volvo som lägger på den….
XC60 2023 plug-in hybrid.

Så jävla dåligt och Volvo säger att ”allting ser okej ut”

Är det någon inställning???
Användarvisningsbild
av bem
#1572732
ekke201,
Det kom på skärmen häromdagen att mjukvara 2.13.4 kunde installeras, jag schemalade installation till en tid på natten och igår starta jag bilen, den blev uppdaterad under natten igår. Man skall inte ha bilen ansluten med laddsladden och man skall låsa dörren när man lämnar bilen. Sen skall en uppdatering kunna bli installerad om man fått meddelande på skärmen i bilen att ny mjukvara finns för ens bil att installera och man antingen väljer att installera direkt eller schemalagt en viss tid . OTA har inte funkat några gånger i min bil men nu har det funkat de 2-3 senaste gångerna. Din Volvoverkstad har ett par gånger på sig att försöka lösa OTA-problemet. Vid nästa uppdatering som visas på skärmen i din bil vänta med att installera och åk med den till din Volvoverkstad får de installera OTA om det funkar för dem då med din bil. Jag antar du har fungerande internetförbindelse i din bil för utan det lär man aldrig få hem ny mjukvara OTA. Är det ett installationsproblem med din bil när väl mjukvara laddats hem till din bil?
Bilagor
V90RechargeMY22.jpg
V90RechargeMY22.jpg (3.02 MiB) Visad 160 gånger
Startmotor byte

Om bilen bara har gått 11000 mil så ka[…]

Gissningsvis så är det en kloss som r&o[…]

XC90 eller V90CC

Jag köpte en V90 CC i maj 2023, som ersä[…]

Du behöver göra en kalkyl över dina[…]