Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av III
#1548651
III skrev: sön 23 jul 2023, 11:55 Jag har dock fått ett ljud till som jag inte hittat, något som låter som från inredningen, hissar högersidan men när jag åkte höger fram så hörs det inte. Gissar på framför passagerarplatsen, hörs bara i motorvägsfart. Låter som något ligger och vibrerar. Tömt dörrfacket och handskfacket men inte hjälpt.
Ideer?
Svarar mig själv.
Lossade höger innerskärm fram, hittade inget konstigt. Återmonterade och nu har jag kört ca 15 mil, inget skrammel, kanske innerskärmen även denna gången men på högersidan. Lustigt.
av Pear4Life
#1548749
III skrev: tor 27 jul 2023, 18:41
III skrev: sön 23 jul 2023, 11:55 Jag har dock fått ett ljud till som jag inte hittat, något som låter som från inredningen, hissar högersidan men när jag åkte höger fram så hörs det inte. Gissar på framför passagerarplatsen, hörs bara i motorvägsfart. Låter som något ligger och vibrerar. Tömt dörrfacket och handskfacket men inte hjälpt.
Ideer?
Svarar mig själv.
Lossade höger innerskärm fram, hittade inget konstigt. Återmonterade och nu har jag kört ca 15 mil, inget skrammel, kanske innerskärmen även denna gången men på högersidan. Lustigt.
Nu har jag inte hunnit skruva än... men jag har oxå haft ljudet du beskriver på andra sidan me... men en dag va det bara "borta"? I mitt fall kanske det ligger grus bakom och vibrerar då jag kör 1km grusväg varje dag. E så sugen på att skruva ned nu va! Får bara vänta ett tag till tills jag har tillgång till bilen :-)

OM det nu är grus så känns det ju konstigt att det ska hitta upp på ett sådant sätt som skapar detta fenomen... men men... återkopplar när jag kollat :-)
av Javerhammar
#1560006
V60CC -20, HP.
Fick ett sjukt irriterande resonansljud/vibrationer höger fram i kupen.
Tog en stund att lista ut att det var hela dörrsidan som resonerade/vibrerade. Volvos tekniker sa att det enda som fanns att göra var att shimsa innerdörren en aning för att skapa tryck mot den.
Hade lite självhäftande gummilist hemma som jag använde mellan ytterdörr och innerdörr.
Efter montering så är det mesta av resonansen/vibrationerna borta. Hörs endast då musik spelas på hög volym.
av Puggento
#1561098
Har uppstått en knarrande ljud, likt en gammal fjädrad säng kring förarplatsen. Låter som att det kommer från förarstolen. Vid minsta lilla rörelse. Ganska störigt. Svårt att framkalla på egen hand men så fort man sitter på förarplats och kör så kommer det.

Sedan så har elhissen på passagerarsidan fram börjat skrika när man hissar ner rutan. Orkar inte bry mig om det.

Har läst tråd på annan Volvo, det[…]

Jag tror jag har fattat hur det fungerar, ni f&ar[…]

Clean Zone Interior Package

Tjena. Jag har försökt labba med den fun[…]

Jag tänker att eftersom vvt-enheterna ä[…]