Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Gameburg
#1569395
Lycklig (än så länge) till en V60 T6 recharge -23!
Hur är det med nya google-bilar och volvocars appen. Enligt manualen ska man kunna se bränsle/el-förbrukning i appen på de körda resorna. Jag får bara upp resor, sträcka och destinationer men ingen info om förbrukning etc. Hur har ni det bifoga gärna skärmdump...
Min gamla V70 -16 fick jag upp bränsleförbrukning mm
Bilagor
Screenshot_20240204_180748_Volvo Cars.jpg
Screenshot_20240204_180748_Volvo Cars.jpg (366.09 KiB) Visad 428 gånger
av Gameburg
#1570294
Uppdatering: Enligt supporten fungerar inte funktionen att se bränsle/el-åtgång i appen än (trots att det står i manualen). Vilken premiumbil... :bored: Jag kan inte ens se el/bensin-förbrukningen i bilen. Helt ofattbart hur sunkiga volvos kodknackare är. De borde sparka dem och anställa ett helt nytt gäng. Har ju varit strul med volvos app sen voc infördes i bilarna... :mad:
Användarvisningsbild
av bem
#1570342
Gameburg skrev: ons 14 feb 2024, 12:42 Uppdatering: Enligt supporten fungerar inte funktionen att se bränsle/el-åtgång i appen än (trots att det står i manualen). Vilken premiumbil... :bored: Jag kan inte ens se el/bensin-förbrukningen i bilen. Helt ofattbart hur sunkiga volvos kodknackare är. De borde sparka dem och anställa ett helt nytt gäng. Har ju varit strul med volvos app sen voc infördes i bilarna... :mad:
Sämre med funktioner i min V90 T6 Recharge MY22 än det var i min förra V70 MY14, vad gäller Volvo On Call / Volvo Cars appens funktioner. Säger väl lite vad duktiga mjukvarufolket hos Volvo är nuförtiden...?
av Gameburg
#1571088
Japp, de suger. Jag kan inte ens få fram förbrukning av bensin i appen (körjournalen) i bilen. bara hur många kWh som gått åt senaste körningen, men inte bensinförbrukningen...
Uselt skött av volvo! :bored:
Öppna bilen

Nädå, inga risker. 2an kommer raka sp&[…]

Både och iofs, men i det här fallet &au[…]

Nu har jag äntligen fått tillfälle[…]

Hej, Jag har en 07 -bifuel med samma fel. På[…]