Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Qualia
#1559953
Hade Samma fel på min, kostade mig 1700kr att åtgärda felet, när garanti hade gått ut.
Tyvärr måste du åka till en auktoriserad Volvo verkstad, så de kalibrerar om ljuset tog ca 30min.
av Favazza
#1559967
Qualia skrev:Hade Samma fel på min, kostade mig 1700kr att åtgärda felet, när garanti hade gått ut.
Tyvärr måste du åka till en auktoriserad Volvo verkstad, så de kalibrerar om ljuset tog ca 30min.
Ah. Lät ju ändå rimligt. Var rädd för att det handlade om ny stålkastare typ (något mekaniskt).
Har som sagt varit inne, men de kunde inte se vad felkoden var så hade behövt hålla den en dag för test...
av Favazza
#1560560
Hämtade ut bilen igår.
De hittar inget felmeddelande (vet inte om det är raderat av förra verkstaden), så inget är gjort. Ny mjukvara kunde lösa det då alla styrenheter nollställs, men kunde inte se att det fungerade igår kväll. Det får nog vara så när ingen vet vad det är och det inte verkar vara ett känt problem hos Volvo som kan ha sina kampanjer för att lösa kända fel.
av Favazza
#1560584
bem skrev:Vore det inte vettigt som nån gjorde, kalibrerar om ljuset?
Kanske. Nämnde det för teknikern men han sa att eftersom det inte finns några felkoder så var det svårt att göra något.
Jag får ha lite koll till och sen se om jag tar tag i det igen.

Beställde superbra keramiskt lackskydd plus t[…]

Clean Zone Interior Package

Tjena. Jag har försökt labba med den fu[…]

Ta isär igen och kolla. Något ser "[…]

Har läst tråd på annan Volvo, det[…]