Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Kingcool
#1237711
Ni som fått era XC60, några frågor:
1. Går det inte att göra så att den automatiska vindrutetorkaren alltid är på? Eller man måste trycka på knappen varje gång?
2. Samma sak med det automatiska helljuset, går det inte att ställa in så att det alltid är på vid mörker?
3. Låses dörrarna automatiskt efter ett tag om man lämnat bilen med nyckeln?
4. Går det att sätta på så att 360-kameran slås på automatiskt när man kommer ner i en förbestämd hastighet? Typ 10-20 km/h i timmen? Tänker på så att den går igång automatiskt när man rullar runt på en parkeringsplats?

Förövrigt grymt nöjd med bilen! Många blickar när man kommer med den!
av fragge
#1237728
1. Frågade Saab den frågan en gång i tiden, de sa nej p.g.a. att torkarna inte skall gå på av misstag. T.ex. när du skrapar rutorna på vintern eller kör in bilen i biltvätten. Därav manuell aktivering när de behövs. Gissar att Volvo tänkt samma sak.

3. Jag gissar nej p.g.a. av risken att låsa in barn eller djur i bilen av misstag när du lämnar bilen en kort stund. Om du låser upp bilen utan att öppna dörren kommer den troligen att låsas igen efter en stund. (OBS, bara gissningar)

Har inte fått min XC60 än så kan bara komma med kvalificerade gissningar.
Användarvisningsbild
av Volvordesign89
#1237751
1.

Aktivera/deaktivera minnesfunktion

Minnesfunktion för regnsensorn är möjlig att aktivera så att regnsensorknappen inte behöver tryckas in vid varje start av bilen:

Tryck på Inställningar i toppvyn i centerdisplayen.

Tryck på .

Välj Minne för regnsensor för att aktivera/deaktivera minnesfunktionen.

Vad jag har förstått så ska det numera gå att lägga in som minne, saxat från instruktionsboken.

I samma meny kan man även välja huruvida baktorkaren ska läggas i automatiskt eller inte när man anlägger backen, äntligen!!! <3
av wibbe99
#1241493
Hej har problem med mina backspegel.
Dom vinklar ner sig av sig själv när jag går ut ur bilen.
Varför, har följt Volvos instruktioner till punkt och pricka
Användarvisningsbild
av X3JA
#1241501
wibbe99 skrev:Hej har problem med mina backspegel.
Dom vinklar ner sig av sig själv när jag går ut ur bilen.
Varför, har följt Volvos instruktioner till punkt och pricka
har du testat att låsa förarprofilen?
Användarvisningsbild
av betterlead
#1242485
https://az685612.vo.msecnd.net/pdfs/c67 ... P24741.pdf

Ladda ned och sök upp sidan 155 och ev sidan 121.

Eller testa onlinemanualen: https://support.volvocars.com/se/cars/p ... 512c7d4383

Edit: Sorry, du har kanske redan läst detta och det fungerar ändå inte...
av Tjalle
#1242907
Jag tänkte få lite tips om hur ni laddar era T8 . Direkt i väggen med vanlig vägguttag (schuco) eller har ni monterat en laddstation ? Om det senare har ni monterat stationen ute eller inomhus i garage? Jag tycker det är lite väl lockande för klåfingrade personer att ha orginalkabeln hängande utomhus. Har ni tips på laddstationer ?

Nya E-klass AllTerrain kanske? Ja jag gick fr&ar[…]

Weber 32dir på en b20

Har du en B20B ska det sitta dubbla SU, annars &au[…]

Jag syftar på resonemanget som somliga sl&a[…]

Kan det vara fel på vevaxelgivaren? Lå[…]