Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av betterlead
#1237057
Är det någon mer än jag som upplevt problem med bilbyggandet av en XC60? Senaste veckan jag försökt och varenda gång jag ska lägga till Lounge Pro-paketet på en T8:a, tuggar sidan och konstiga texter dyker upp. Har provat i tre olika webbläsare med samma trista resultat.
Bilagor
byggdinxc60.png
byggdinxc60.png (42.4 KiB) Visad 1619 gånger
av mac123
#1237060
Har märkt samma sak. Provat i såväl app som på webben, samma problem.
Användarvisningsbild
av grillchips
#1237064
Ja det har varit svajjigt till och från har jag upplevt. Det där verkar framförallt ske när det är tyngre belastning (när nya V60 öppnades upp för bygg så såg allt ut sådär för mig). Verkar som att backenden inte hänger med och renderar frontenden korrekt.
av fragge
#1237329
Fick svar på chatten att det beror på att de håller på att uppdatera XC60 till MY19. Borde vara klart inom en vecka.
Användarvisningsbild
av betterlead
#1237373
Tack för infon.
Det låter onekligen lite oproffsigt att det ska behöva ta 2-3 veckor för att fixa en sådan grej - och dessutom, varför måste de jobba på en online live sajt? Först testar man ju ändringar lokalt eller i en subdomän. Ja jisses,,, Volvo. Jag undrar om det är sant, det de sagt till dig,,, faktiskt.
av fragge
#1237375
Ja, det kan man tycka. Det är ju iofs dags för T8:an att bli uppdaterad till MY19 så det verkar ju rimligt även om det verkar klantigt genomfört.
Det dök ju upp en ny chattfunktion i konfiguratorn så det var den jag använde.
Användarvisningsbild
av betterlead
#1237533
Nu har de tryckt in MY19 och den går fint att bygga.

Har precis hämtat en my24. Elvärmare[…]

@lennarte , Har nollat felkoderna, kört ett […]

Jag gjorde en kontroll av AC på precis samma[…]

Hade min V70 på verkstaden idag och fick e[…]